kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵

ایندیپندنت: خشونت و نژادپرستی تنها هنر پلیس انگلیس است

در حالی که رسانه‌های خبری طی روزهای اخیر بر جنایات پلیس نژادپرست آمریکا تمرکز کرده‌اند روزنامه ایندیپندنت طی گزارشی نوشت پلیس انگلیس نیز دست کمی از پلیس آمریکا ندارد و تنها هنر آن خشونت و نژادپرستی است.

 به گزارش فارس روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی از رفتارهای خشونت‌آمیز و نژادپرستانه بیش از ۳ هزار نیروی پلیس انگلیس پرده برداشت و نوشت: این نیروهای پلیس با وجود ارتکاب جرم همچنان در سمت خود مشغول به کار هستند.
طبق این گزارش تعداد 3 هزار و 82 افسر پلیس انگلیس به دلیل رفتارهای خشونت‌آمیز جنسی و غیرجنسی تحت بازرسی هستند ولی فقط 2درصد از این افراد از خدمت تعلیق شدند و 98 درصد دیگر همچنان به کار ادامه می‌دهند.
این تحقیقات همچنین معلوم کرد، خشونت و نژادپرستی در قبال اقلیت‌ها، میان افسران پلیس انگلیس به یک فرهنگ تبدیل شده است. و شهروندان آسیایی و سیاه‌پوست بیشتر از شهروندان سفیدپوست از خشونت پلیس شکایت دارند.
ایندیپندنت ادامه می‌دهد، نژادپرستی در میان نیروهای آمریکایی منجر به ناآرامی‌ها و اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف این کشور شده است و با وجود آن‌که نیروهای پلیس انگلیس در مقایسه با نیروهای آمریکایی وجهه بهتری در انظار عموم دارند. اما با این فرهنگ خشونت‌آمیز نگرانی‌هایی وجود دارد که انگلیسی‌ها اعتماد خود را نسبت به پلیس از دست بدهند.
روز سه‌شنبه این هفته کمپینی علیه خشونت پلیس در لندن برنامه‌ریزی شده تا در مقابل سفارت آمریکا در انگلیس تجمع کرده و با شعار «زندگی سیاهان ارزش‌مند است» تجمعی اعتراضی داشته باشند. این معترضان در همراهی با مردم آمریکا کمپین «از بدفورد تا بالتیمور» را تشکیل داده‌اند تا با خانواده‌ها و دوستان قربانیان خشونت پلیس در انگلیس همدردی کنند.