kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۵۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵

جشن میلاد مولود کعبه با حضور ۲ میلیون زائر در نجف اشرف

میلیون‌ها زائر در نجف اشرف و دیگر عتبات و شهرهای عراق سالروز ولادت امام اول شیعیان، حضرت علی علیه‌السلام را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، کوچه پس‌کوچه‌های نجف اشرف غروب جمعه میزبان عاشقان و شوریدگانی بود که از دور و نزدیک آمدند تا ولادت بوتراب را تبریک گویند.
فرودگاه نجف یکی از شلوغ‌ترین روزهای سال را سپری کرد و بیش از 40 پرواز میهمانان فاتح قلعه خیبر را خوش‌آمد گفت و هزاران شهروند عراقی نیز آمدند تا زیارت ویژه میلاد امام اول شیعیان را برگزار کنند. اطراف حرم و محوطه صحن را گل‌آرایی و آذین بسته بودند و گنبد و گلدسته‌ها چشم‌ها را خیره می‌کرد. شمار زائران نجف در روز تولد امام علی(ع)، بیش از دو میلیون نفر گزارش شد.
در شهر کوفه نیز برخی میهمانان ویژه از جمله متفکران و نخبگان عراقی در کنفرانسی به مناسبت میلاد باسعادت مولا، که در مقام «میثم تمار» برگزار شد، شرکت کردند و جمعیت انبوهی نیز در مسجد کوفه و در کنار حرم «مسلم ابن عقیل» ازدحام کرده بودند.
گزارش‌ها از سایر نقاط عراق نیز حاکی است که روز شنبه، عتبات عالیات در عراق‌، شامل کربلای معلی و کاظمین نیز آذین‌بندی شده و به محل جشن و سرور میلاد اسوه مردانگی و انسانیت تبدیل شده بود.
منابع خبری از سامرا نیز گزارش دادند که بسیاری از اهالی منطقه و نیز نیروهای نظامی اعم از ارتش، پلیس و بسیج مردمی در حرم عسکریین تجمع کردند.
برخی از آنها که روز جمعه در بارگاه عسکریین حاضر بودند، سربندهای یا علی ابن ابی‌طالب، به پیشانی بسته بودند. همانانی که در تمام طول ماه‌های گذشته اجازه ندادند دست ناپاک تروریست‌ها به این مکان مقدس برسد و حالا به مدافعان حرم شهرت یافته‌اند.
همچنین در مناطق مختلف بغداد نیز مردم با جعبه‌های شیرینی و شکلات و آب میوه به خیابان‌ها آمدند و مساجد و حسینیه‌ها و سایر اماکن مقدسه آذین‌بندی شده بود و عاشقان را برای شرکت در شادی جشن میلاد به سوی خود می‌طلبید.