kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۱۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
هاشمی‌رفسنجانی:

عربستان مسیر بدی را انتخاب کرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: عربستانی‌ها در آغاز کار دولت جدید، مسیر بدی را انتخاب کرده‌اند و روحیات مسلمانان را مخدوش کرده‌ و بذر کینه و دشمنی را در دل مردم یمن می‌کارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم که در آستانه روز جهانی کارگر و با حضور هیأت‌های اجرایی خانه کارگر شعب استان تهران، انجمن‌های اسلامی کارخانجات تهران و جمعی از اعضای اتحادیه زنان کارگر برگزار شده بود، با تبریک روز کارگر به این قشر زحمتکش، حضور آنها در مقاطع مختلف انقلاب را مؤثر دانست و گفت: در سال 57 اعتصاب کارگران صدای انقلاب را به جهانیان رساند و پس از آن شاهد سرعت سقوط رژیم در درّه تاریخ بودیم.
وی در ادامه سخنان خویش به روز معلم و نجابت معلم‌ها در جامعه اشاره کرد و افزود: باید به دغدغه‌های شریف‌ترین و در عین حال مؤثرترین قشر کشور توجه شود که همه مسئولان کشور میوه‌های باغ تحصیل و تدریس آنها هستند.
آیت‌الله هاشمی در خصوص پرونده هسته‌ای به مراحل مختلف مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: ایران تمایل و زمینه‌های مناسبی برای تعامل با جهان در جهت گسترش روابط و همکاری‌های دو جانبه دارد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضع‌گیری‌های کینه‌توزانه رژیم اشغالگر قدس و تقاضاهای غیرمنطقی مسئولان آن از کشورهای 1+5، ابراز داشت: ایران امن نه تنها مزاحم هیچ کشوری نیست، بلکه باعث تثبیت، تقویت و تداوم امنیت در منطقه خواهد بود.
وی با «دست یافتنی» توصیف کردن تفاهم هسته‌ای، به سیاست‌های اصولی و اسلامی انقلاب و فتوای رهبری معظم انقلاب در حرام دانستن استفاده از بمب هسته‌ای اشاره کرد و گفت: حرف‌های یک مجتهد اسلامی در مقام رهبری یک جامعه متمدن، برای همه ما حجت است و غربی‌ها به جای القائات شیطانی صهیونیست‌ها، به سخنان انسانی مسئولان ایران توجه نمایند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش با محکومیت تداوم تجاوز هوایی عربستان به یمن، تحلیلی از موقعیت تاریخی و جغرافیایی و جایگاه مردم یمن در تاریخ اسلام ارائه کرد و تاکید کرد: عربستانی‌ها در آغاز کار دولت جدید، مسیر بدی را انتخاب کرده‌اند و روحیات مسلمانان را مخدوش کرده‌ و بذر کینه و دشمنی را در دل مردم یمن می‌کارند.