kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴
نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم اقتصادی به فرهادی:

چرا پی‌ریزی انحلال دانشگاه تخصصی اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کنید؟!(اخبار دانشگاه)

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم اقتصادی در نامه‌ای به وزیر علوم این پرسش را مطرح کرده است: چرا شرایط انحلال دانشگاهی که به صورت تخصصی به علم اقتصاد و بحث اقتصاد مقاومتی می‌پردازد را دنبال می‌کنید؟

در بخش‌هایی از این نامه خطاب به وزیر علوم آمده است: آیا تغییر سردرهای یک دانشگاه بدون اطلاع قبلی به دانشجویان و اساتیدش و الحاق آن به دانشگاهی که تنها تشابهی که با هم دارند نام دانشگاه است، یک تصمیم کارشناسانه، مدیریتی، مدبرانه و امیدبخش است؟! تصمیمی که سؤالات و انتخاب به حق دانشجویان را نادیده گرفته است. دانشجویانی که چرخ دنده‌های موتور پیشرفت علمی و مظهر آرمان‌گرایی یک ملت‌اند.
چگونه دانشگاه خوارزمی که بسیاری از رشته‌های علوم اقتصادی را دارا نیست، می‌تواند برایتان مبنای مقایسه با دانشگاه علوم اقتصادی باشد و در استدلال توسعه کیفیت آموزشی را مطرح کنید؟!
اگر مصوبه ادغام دانشگاه تخصصی علوم اقتصادی از سال 1383 تاکنون وجود داشته است چگونه در یک دهه عنوان این مرکز آموزشی در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش که مورد تایید وزارت علوم است ذکر و منتشر می‌شود؟! و علاوه بر آن افزایش پذیرش دانشجو نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود؟!
لازم به ذکر است شورای عالی انقلاب فرهنگی طی اطلاعیه‌ای با کد 931371 مورخ 26 فروردین ماه 94 اعلام کرده است که هیچ مصوبه‌ای در راستای ادغام دانشگاه تخصصی علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی نداشته است. این همه واقعا اعجاب‌انگیز نیست؟!
این نامه می‌افزاید: در مصاحبه شما و دیگر مسئولان وزارت عنوان شده است که دانشگاه علوم اقتصادی مجوز دانشگاه شدن را نداشته است و دانشکده محسوب می‌شود چنانچه شورای گسترش آموزش طبق مصوبه‌ای به شماره 58218/22/2 مورخ 1392/04/26 موافقت قطعی خود را با ارتقای این دانشکده اعلام کرده است. چگونه می‌شود که شورای گسترش آموزش کشور مصوبه ابلاغی خود را غیرقانونی می‌خواند؟ چگونه می‌شود دانشگاهی که مجوز دانشگاه بودن را ندارد در دفترچه انتخاب رشته عنوان دانشگاه (دولت کنونی) برای آن ذکر می‌شود، افزایش پذیرش دانشجو می‌گیرد و اجازه اخذ شهریه دوره‌های شبانه مطابق مصوبه دانشگاه‌های کشور به آن داده می‌شود؟!
چرا برای دانشگاهی که به صورت تخصصی به علم اقتصاد می‌پردازد نه تنها زمینه توسعه و رشد روزافزون آن را فراهم نمی‌آورید بلکه شرایط انحلالش را پی‌ریزی می‌کنید و در برنامه‌ای الحاقی به ادغام آن با دانشگاهی دیگر کمک می‌کنید؟ دانشگاهی که هیچ سنخیت با علم اقتصاد ندارد و قص علی هذا.
ضرب‌الاجل یک هفته‌ای!
در همین زمینه به گزارش «خبرگزاری دانشجو» شنیده‌ها حاکی‌است که؛ وزارت علوم ضرب‌الاجل یک هفته‌ای به سبحان اللهی، سرپرست دانشگاه خوارزمی داده که دانشجویان را سر کلاس آورده و اوضاع نابسامان دانشگاه را آرام کند این در حالی است که دانشجویان هم قرار گذاشته‌اند تا منتفی شدن ادغام، سر کلاس‌های دانشگاه نروند.
در حالی که بیش از 1800 دانشجوی دانشگاه علوم اقتصادی برای چهارمین هفته، در اعتراض به ادغام ناگهانی دانشگاهشان با دانشگاه خوارزمی در ایام عید، کلاس نرفته‌اند، وبسایت این دانشگاه با همان آدرس و ظاهر قبلی ولی با اسم و آرم دانشگاه جدید بالا آمده است.