kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۹۷۵
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
فرماندهی رژيم صهیونیستی در جنگ یمن

اسرائیل گرا می‌داد آل سعود بمباران می‌کرد

بنابر برخی اطلاعات منتشر شده، عربستان برای بمباران شهرهای یمن از داده‌های مراکز اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بهره می‌برد.

معمولا با پایان جنگ‌ها و برقراری آتش بس، مرحله افشاگری‌های زمان جنگ شروع و خیانت‌ها و کارشکنی‌ها برملا می‌شود. تجاوز وحشیانه سعودی‌ها به یمن نیز از همان ابتدا مشخص بود که پشت پرده‌های زیادی برای برملا شدن دارد. در این  خصوص اطلاعاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد چگونه رژیم صهیونیستی و آل‌سعود در تجاوز به یمن با یکدیگر همراه بودند.
به گزارش فارس، دیپلمات‌های آگاه به پایگاه خبری «المنار» فلسطین خبر دادند که «آل سعود از آغاز تجاوزش علیه یمن بر منابع اطلاعاتی گسترده‌ای تکیه کرده که از مهم‌ترین آنها مراکز اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بوده است به نحوی که این جنگ حجم هم‌پیمانی ریاض و تل‌آویو را بیشتر روشن کرد.» المنار به نقل از منابع ذکر شده نوشت: «زیردریایی‌های اتمی تل‌آویو به حراست از سواحل سرزمین‌های اشغالی مشغولند همان‌گونه که جنگنده‌های جاسوسی ویژه جمع‌آوری اطلاعات و تجهیزات هشدار سریع صهیونیستی از زمان آغاز حمله به یمن سواحل عربستان را ترک نکردند.» این منابع مطلع افزودند: «چندین دهه است که توافقی محرمانه میان اسرائیل و آل سعود در این باره وجود دارد و براساس این توافق سواحل عربستان برای اسرائیل باز است و جنگنده‌های اسرائیلی هر وقت خواستند می‌توانند در آن به پرواز درآیند.» با انتشار این اخبار اکنون مشخص می‌شود که چرا مدل بمباران یمن شبیه جنایت‌های اسرائیل در غزه بود. چرا که در واقع رهبری عملیات با صهیونیست‌ها بود.
از سوی دیگر «کریم امجد الربیعی» یکی از رهبران انصارالله در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: این جنبش شماری شبه نظامی سعودی و آمریکایی را که در صفوف تروریست‌ها و هواداران «منصور هادی» در عدن بودند به هلاکت رسانده است. وی با اشاره به اینکه این اتباع خارجی، تروریست‌ها را در یمن یاری می‌کنند، گفت: «هویت سعودی‌هایی که در درگیری‌ها علیه کمیته‌های انقلابی و انصار الله کشته شده‌اند شناسایی شده و این نیروها از نیروهای سپر جزیره بوده‌اند.»