kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
مدیر کل سیاسی استانداری کرمان:

نقشه تقسیمات کشوری استان کرمان کذب محض است

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان گفت: نقشه تقسیمات کشوری استان کرمان که در فضای مجازی منتشر شده، کذب محض و دروغ است و آن را تکذیب می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام عباس اسلامی صبح دیروز در جمع خبرنگاران گفت: در ایام عید نوروز و در فضای مجازی نقشه‌ای منتشر شد که استان کرمان را به سه قسمت شامل استان‌های سبزواران، سمنگان و کرمان تقسیم کرده بود و این نقشه موجب شد تا جو عمومی به هم ریزد و تشویش اذهان عمومی صورت گیرد. وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی شهرستان‌ها حساسیت‌هایی را در بحث استان شدن دارند، باید گفت این نقشه از اساس کذب محض و دروغ بوده است.
اسلامی از ارائه نقشه تقسیمات کشوری استان کرمان به عنوان بی‌اخلاقی‌های فضای مجازی نام برد و تأکید کرد: افرادی که اقدام به انتشار این نوع نقشه‌ها می‌کنند، آسایش و آرامش استان را بر هم می‌زنند و نمی‌دانیم به دنبال چه چیزی هستند. وی یادآور شد: تقسیمات کشوری در ایران در حال حاضر ممنوع است و حتی یقیناً تا بعد از انتخابات هیچ گونه تقسیم و یا جابجایی در کشور و استان کرمان نداریم.
اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا مطالب مطرح شده درباره دستگیری طراح این نقشه صحیح است، تصریح کرد: از طریق مراجع قانونی پیگیر شناسایی، دستگیری و مجازات این فرد و یا افراد هستیم. وی افزود: نامه‌ای به دادستان کرمان نوشته‌ایم تا به علت تشویش اذهان عمومی که بر اثر ارائه این نقشه صورت گرفته است، به عنوان مدعی‌العموم ورود کند.