kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲

تعرض صهیونیست‌ها به قدس و درگیری با نمازگزاران

82 شهرک‌نشین افراطی صهیونیست با پشتیبانی نظامیان اشغالگر به مسجدالاقصی یورش بردند و با نمازگزاران درگیر شدند.


به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، 82 صهیونیست افراطی از سمت «باب‌المغاربه» وارد مسجدالاقصی شدند و با نمازگزاران و فلسطینی‌هایی که در صحن مسجدالاقصی حضور داشتند، درگیر شدند.
فلسطینی‌ها با فریاد تکبیر به مخالفت با این اقدام پرداختند و سعی در اخراج صهیونیست‌ها از مسجدالاقصی داشتند. نظامیان اشغالگر نیز به همراه صهیونیست‌ها وارد مسجدالاقصی شدند و بر اثر درگیری با فلسطینی‌ها تعدادی را مجروح کردند. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته دست کم 23 فلسطینی را در شهرهای مختلف کرانه باختری رود اردن بازداشت کردند.
عقب‌نشینی نمی‌کنم
نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت، هرگز با تقسیم اراضی اشغالی یا قدس موافقت نکرده و عقب‌نشینی نمی‌کنم.
بنیامین نتانیاهو افزود؛ مواضع من تغییر نخواهد کرد و به مواضع قبلی خود از جمله ادامه شهرک‌سازی پایبندم.
وی تصریح کرد؛ ما تمامی قدس را حفظ خواهیم کرد و از آن عقب‌نشینی نمی‌کنیم، همچنین تسلیم فشارها نمی‌شویم. نتانیاهو در عین حال مدعی شد که اکثریت مردم او را می‌خواهند و با ادامه نخست‌وزیری‌اش موافق هستند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اسرائیلی‌ها خواست تا در انتخابات مشارکت گسترده‌ای داشته باشند و مانع به قدرت رسیدن چپ‌گرایان شوند. گفتنی است انتخابات زودهنگام پارلمانی در رژیم صهیونیستی امروز برگزار می‌شود. دو رقیب بزرگ در این انتخابات در مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل و «اسحاق هرتزوگ» نماینده احزاب چپ و میانه.
بنا به یکی از آخرین نظرسنجی‌ها «اتحاد صهیونیستی» متشکل از احزاب چپ و میانه 3 یا 4 نماینده بیش از حزب لیکود در پارلمان آینده اسرائیل خواهد داشت. رهبری «اتحاد صهیونیستی» برعهده اسحاق هرتزوگ، رئیس کنونی حزب کارگر اسرائیل است و تزیپی لیونی، وزیر خارجه پیشین اسرائیل نیز با حزب «هاتنوعا» (جنبش) در این اتحاد قرار دارد.
نتانیاهو از هوادارانش خواسته تا با رفتن به پای صندوق‌ها به او رأی دهند.