kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸

حجاریان: شکست روحانی شکست اصلاح‌طلبان نیست(خبر ویژه)

یکی از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب گفت شکست روحانی را شکست اصلاح‌طلبان تلقی نمی‌کند.

سعید حجاریان تئوریسین جریان اصلاحات در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که «شما شکل‌گیری یک نظام لیبرال را لازمه رسیدن به دموکراسی می‌دانید؟» گفت: البته لیبرالیسم حتما برای من جدی است اما یک چیزی این وسط هست و مشکل ما است. برای ما عدالت بسیار مهم است. جمع عدالت و لیبرالیسم خیلی سخت است. در غرب هم این مشکل بوده است.
وی در بخشی از گفتگوی خود در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا مردمسالاری دینی می‌تواند خلأ را پر کند؟ می‌گوید: الان درباره دین بحث نمی‌کنیم؛ تز من، سوسیال دموکراسی است. نخست وزیر سوئد که ترور شد، اولاف پالمه، ویلی برانت از رهبران سوسیال دموکرات بودند. آنها خیلی تلاش کردند که راه وسط لیبرالیسم و عدالت را در پیش گیرند اما هنوز محقق نشده است. در ایران هم باید این کار شروع شود. پروژه‌های جدی ما همین است.
حجاریان در قسمت دیگر این مصاحبه با اشاره به مشکلات پیش روی دولت روحانی، گفت: روحانی چند ماه دیگر گرفتاری‌های عجیب و غریبی خواهد داشت؛ بی‌پولی، پروژه‌های عمرانی، اخراج کارگران، ناتوانی در پرداخت یارانه و حتی بخشی از حقوق دیگران. او (روحانی) تلاش می‌کند مسئله ما را با آمریکا حل کند تا از آن طریق در اقتصاد هم تحول ایجاد شود.
حجاریان، به رغم بیان اینکه ما چاره‌ای جز دفاع از روحانی نداریم، گفت: شکست روحانی شکست ما نیست. او اصلاح‌طلب نبوده است.
پیش از این هاشمی رفسنجانی در مصاحبه‌ای تصریح کرده بود روحانی وعده‌هایی بیش از حد توان اجرایی خود داده است.