kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
جهانگیری خبر داد

سفر رئیس‌جمهور ترکیه به ایران در آینده‌ نزدیک

معاون اول رئیس‌جمهور از سفر رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به ایران در آینده‌ نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار «جودت ییلماز» وزیر توسعه جمهوری ترکیه با تأکید بر اینکه همکاری نزدیک تهران آنکارا می‌تواند نقش مهمی در حل مسائل منطقه داشته باشد، گفت: گسترش همکاری‌های ایران و ترکیه گامی در جهت حل مسائل جهان اسلام است و می‌تواند توطئه صهیونیست‌ها برای گسترش اسلام‌هراسی در جهان را نقش بر آب کند.
وی با اشاره به روابط تاریخی دو کشور و وجود اشتراکات فراوان میان دو ملت، اظهار داشت: ایران محدودیتی برای گسترش مناسبات خود با ترکیه ندارد و مقامات جمهوری اسلامی ایران بر این موضوع تأکید دارند.
معاون اول رئیس‌جمهور سطح روابط تجاری میان دو کشور را پایین‌تر از سطح ظرفیت‌های موجود ارزیابی کرد و افزود: با شناختی که از اقتصاد ایران و ترکیه دارم، معتقدم دستیابی به حجم مبادلات تجاری ۳۰ میلیارد دلاری کار چندان دشواری نیست و لازمه آن رفع برخی موانع از پیش روی روابط تجاری و فراهم شدن زمینه فعالیت بیشتر بخش خصوصی دو کشور است.
جهانگیری با اشاره به سفر رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به ایران در آینده‌ نزدیک، گفت: امیدوارم در این سفر بخش زیادی از موانع پیش روی روابط اقتصادی دو کشور برداشته شود البته پیش‌نیاز آن این است که کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ترکیه موانع موجود را شناسایی و راه‌حل‌هایی برای رفع آن بیندیشند تا در سفر آقای اردوغان بتوانیم به توافقات خوبی دست پیدا کنیم.
«جودت ییلماز» وزیر توسعه جمهوری ترکیه نیز در این دیدار، گسترش همکاری‌های ایران و ترکیه برای ایجاد آرامش در منطقه را حیاتی و ضروری دانست و گفت: مسئولیت و تعهدات دو کشور در مقطع فعلی بسیار سنگین است و توسعه همکاری‌های تهران - آنکارا می‌تواند منافع ملت‌های منطقه را تأمین کند.