kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹

عقب‌نشینی تکفیری‌ها از جنوب دمشق ۵۴۷ تروریست تسلیم ارتش سوریه شدند

همزمان با عقب‌نشینی کامل تروریست‌ها از جبهه جنوب دمشق ۵۴۷ تن از تروریست‌ها و افرادی که با تکفیری‌ها همکاری می‌کردند خود را به نیروهای امنیتی و ارتش سوریه تسلیم کردند.

سرویس خارجی-

همزمان با عقب‌نشینی کامل گروه تروریستی «النصره» از منطقه «بیت‌الحم» در حومه دمشق صدها تروریست خود را به نیروهای ارتش سوریه تسلیم کردند.
به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه که از مخالفان دولت سوریه است این تروریست‌ها قبل از عقب‌نشینی کامل با اهالی منطقه درگیر شدند.
در این درگیری‌ها تروریست‌های جبهه النصره به علت ناکامی در مقابل ارتش سوریه غیر نظامیان را به رگبار بستند و تعداد زیادی را قتل عام کردند. اما پس از پیشروی ارتش ۵۴۷ نفر از تروریست‌ها در مناطق مختلف خود و سلاح‌هایشان را تسلیم نیروهای امنیتی سوری کردند. طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های سوری از این تعداد، در استان حمص ۱۵۴ نفر که تحت تعقیب بودند خود را تسلیم نیروهای امنیتی سوری کردند و در دمشق و حلب نیز ۳۷۲ تن دیگر خود و سلاح‌هایشان را تسلیم نیروهای ارتش کردند.
این در حالی است که تلویزیون المیادین نیز گزارش داد که ۲۰ نفر از نیروهای «ارتش آزاد سوریه» خود را تسلیم ارتش سوریه کردند. «ارتش آزاد» مجموعه‌ای از نیروهای جدا شده از ارتش سوریه هستند که با آغاز بحران در این کشور در سال ۲۰۱۱ با حمایت ترکیه و قطر تشکیل شد ولی با تشدید بحران و ورود القاعده و داعش این گروه به حاشیه رفت و در عرصه تحولات میدانی به شدت تضعیف شد.
۴۰ نفر از مخالفان سوری نیز از گروه موسوم به هیئت هماهنگی مخالفان استعفا دادند. از سوی دیگر دو میدان نفتی ۱۰۵ و ۱۰۶ در حومه حمص به کنترل ارتش سوریه درآمد و استحکاماتی برای آنها ارسال شد. تروریست‌های داعش نیز برای جبران شکست‌های پی در پی از ارتش سوریه دو خط لوله گاز در حومه حمص را منفجر کردند تا خسارات مادی از خود به جا بگذارند.
منابع نظامی همچنین اعلام کردند که یک افسر اسرائیلی که چند روز گذشته در جریان حمله ارتش سوریه به تروریست‌ها در حومه قنیطره مجروح شده بود به هلاکت رسید.
ارتش سوریه چهارشنبه نیز در عمق جنوبی استان قنیطره حمله پیش‌دستانه سختی را علیه گروه‌های تروریستی انجام داده بود که در جریان آن یکی از مهم‌ترین مراکز گروه «ارتش اول» که وابسته به ارتش آزاد است منهدم شد.
در جریان این حمله تعداد زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیده یا مجروح شدند. تکفیری‌ها مدتی است ضربات مهلکی در عراق و سوریه متحمل می‌شوند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی تمام قد از آنها حمایت می‌کند.
«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در این باره گفت: رژیم صهیونیستی پشت تمامی حملات وحشیانه در سوریه قرار دارد. وی افزود: آموزش نیروهای مخالف دولت سوریه که توسط آمریکا انجام می‌شود موجب طولانی شدن درگیری‌ها و گسترش آن به سایر کشورها خواهد شد.
سایر رویدادها
* گروه تروریستی جیش‌الاسلام ده‌ها تن از عناصر گروه‌های مسلح مخالفش را در حومه شرقی دمشق اعدام کرد.
* دبیرکل سازمان ملل خواستار اقدام قاطع برای پایان بحران در سوریه شد.
* معاون رئیس جمهور سوریه گفت، اتحادیه عرب دستاویز شاهزادگان نفتی شده است.
* روزنامه لوفیگارو در گزارشی از دیدار محرمانه یک مقام فرانسوی با رئیس دفتر امنیت ملی سوریه خبر داد.