kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۷۶۷
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸

ارتش سوریه در جبهه جنوب ۵۶۷ تروریست را به هلاکت رساند

۵۶۷ تکفیری عضو جبهه النصره وابسته به القاعده در درگیری‌ها با نیروهای ارتش سوریه در جنوب این کشور به هلاکت رسیدند.


به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، بر اثر درگیری‌های شدید دو روز گذشته میان گروه تروریستی جبهه النصره و نیروهای ارتش در حومه درعا در جنوب سوریه دست‌کم ۵۶۷ نفر کشته و صدها تن دیگر مجروح شدند.
منابع نزدیک به این جبهه ضمن تایید این خبر اعلام کردند که جبهه النصره اجساد کشته‌شدگان خود را در شهرک «جاسم» دفن کرد و مجروحانی هم که حال آنها وخیم است به بیمارستان‌های اسرائیل منتقل شدند. در مناطق شمال شرق سوریه نیز ارتش این کشور به پیشروی خود در غرب استان الحسکه ادامه داده و کنترل پنج روستای دیگر را در این منطقه در دست گرفت.تروریست‌های داعش در شرق استان الحسکه  درگیری‌های شدیدی با افراد مسلح کرد دارند چرا که تکفیری‌های داعش برای تسلط بر شهرک «تل تمر» تلاش می‌کنند.
از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر سوریه که از مخالفان اسد است از کشته شدن ده‌ها نفر از تروریست‌های داعش در این درگیری‌ها خبر داد.
منابع آگاه اعلام کردند که این حجم گسترده از تلفات تروریست‌ها طی روزهای اخیر موجب واکنش‌های زیادی از سوی حامیان تروریست‌ها شده است، به نحوی که سروصدای زیادی در اتاق عملیات «موک» در اردن به پا کرده است.
این مسئله باعث شده که اردن هرچه سریع‌تر یک گروه مسلح جدید متشکل از ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ فرد مسلح را تشکیل دهد تا از پیشروی‌های ارتش سوریه در مناطق تحت سیطره عناصر تروریستی جلوگیری کند. از سوی دیگر نیروی هوایی ارتش سوریه تجمعات گروه‌های تروریستی در چندین شهرک استان درعا در جنوب سوریه را گلوله‌باران کردند.
بمباران تاسیسات نفتی
همزمان با پیشروی ارتش سوریه نیروهای ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا به بهانه بمباران مواضع داعش، به یک پالایشگاه سوری حمله و ۳۰ تن از کارکنان پالایشگاه را کشتند!
پیش از این نیز رسانه‌ها گزارش‌های متعددی از هدف قرار دادن تاسیسات زیربنایی سوریه به بهانه هدف قرار دادن گروه تروریستی داعش در سوریه منتشر کرده بودند.
به اعتقاد بسیاری از ناظران، اطلاعات میدانی نشان می‌دهد حملات آمریکا و متحدان آن در سوریه به اندازه‌ای که بر تاسیسات و ساختارهای زیربنایی سوریه تاثیر گذاشته بر توانایی‌های نظامی داعش تاثیر نداشته است. همزمانی اینگونه حملات با پیشروی‌های ارتش سوریه نیز قابل تامل است!