kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۷۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
با حضور سرداران دهقان و حاجی‌زاده صورت گرفت

رونمایی از موشک کروز سومار و تحویل انبوه موشک‌های بالستیک قدر و قیام به سپاه

مراسم رونمایی و تحویل‌ موشک‌های کروز زمینی سومار و تحویل انبوه موشک‌های بالستیک دوربرد زمین به زمین قدر و قیام به نیروی هوافضای سپاه برگزار شد.

روز گذشته با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه، مراسم رونمایی و تحویل‌دهی موشک‌های کروز زمینی سومار و تحویل‌دهی انبوه موشک‌های بالستیک دوربرد زمین به زمین  قدر و قیام به نیروی هوافضای سپاه برگزار شد.
وزیردفاع کشورمان دراین مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در هوشمندسازی تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح و ارائه نسل جدیدی از سلاح‌های پیشرفته گفت: سامانه موشکی کروز برد بلند زمینی سومار به همت متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.
وی افزود: طراحی و ساخت این سلاح که از فناوری‌های پیچیده و نوین در حوزه‌های ناوبری، پیش رانش و سازه برخوردار است، گامی بلند در ارتقاء‌توان دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.
وزیر دفاع همچنین از تحویل انبوه موشک‌های بالستیک دوربرد قدر و قیام به نیروی هوافضای سپاه خبرداد.
سردار دهقان اظهار داشت: این موشک‌ها توانایی انهدام طیف متنوعی از اهداف را دارد و با توجه به قابلیت‌های تاکتیک‌پذیری بالا، ماندگاری طولانی در صحنه نبرد و رادارگریزی می‌تواند در هر شرایطی اهداف موردنظر را منهدم کند.
سردار دهقان گفت: جمهوری اسلامی ایران به حکم عقل و منطق روز به روز به توان دفاعی برای تامین امنیت ملی و دفاع از منابع ملی خود می‌افزاید و در این مسیر از کسی اجازه نمی‌گیرد. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: موشک کروز زمینی سومار در مقایسه با تولیدات قبلی ویژگی‌های متفاوتی را از لحاظ برد و دقت اصابت دارد.
وی در پایان تاکید کرد: در سال آینده سطوح بالاتری از این موشک‌ها با برد و دقت بالا، قدرت تخریب‌کنندگی و تاکتیکی را تحویل خواهیم داد و این امر دائم، مستمر و پایدار است.
همچنین سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در این  مراسم گفت: به‌طور طبیعی در طی سال چندین نوبت تحویل‌گیری موشک‌ها از وزارت دفاع به‌صورت عمده انجام می‌پذیرد اما آنچه در شرایط امروز نیازمند تأکید است پیام مشترک وزارت‌دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دوستان و دشمنان است.
وی افزود: پیام اقدام امروز آن است که انبوه محصولاتی که برای به‌کارگیری در راستای اهداف دفاعی کشوردریافت کردیم در سایه تحریم‌هایی به ثمررسیده است که دشمنان آن را تحریم‌های سخت و گزنده توصیف می‌کردند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه تأکید کرد: تحریم‌ها هیچ تأثیری در روند برنامه‌های دفاعی ایران ندارد.
حاجی‌زاده با اشاره به اینکه خوداتکایی و اعتماد به نفس عرصه‌ صنعت دفاعی الگوی خوبی برای ناکارآمدسازی تحریم‌ها در سایر عرصه‌هاست، تصریح کرد: ملت، دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به صورت یکپارچه بر این اعتقاد هستند که توانمندی‌های دفاعی خود به‌ویژه موشک‌های بالستیک هیچ‌گاه قابل مذاکره نخواهد بود. این پیامی است که قدرتهای زورگو و زیاده‌خواه بایستی آن را درک کنند.