kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸

مصر با دریافت وام 3 میلیاردی از غرب پاداش حملات خود به حماس را گرفت

حاکم نظامی مصر با دریافت وام سه میلیارد و 200میلیون یورویی، تجهیزاتی را از کارخانجات نظامی فرانسه دریافت می‌کند که کارآیی آن در نبرد علیه مقاومت اسلامی بیشتر است!

به گزارش پایگاه خبری  مشرق - «عبدالفتاح السیسی» به شبکه العربیه گفت: «دولت فرانسه به ارتش مصر مبلغ سه میلیارد و200 میلیون یورو وام داده است تا ارتش بتواند هر چه سریع تر نقدینگی لازم برای هزینه‌های مطابق با قرارداد خرید اسلحه از این کشور را تأمین کند.»
اشاره السیسی به قراردادی است که ماه جاری میان دولت های مصر و فرانسه به ارزش پنج میلیون و 200هزار یورو منعقد شد. طبق این قرارداد، فرانسه باید 24 هواپیمای نظامی رافائل، چند ناوچه مخصوص نیروی دریایی و تعداد زیادی موشک هوا به هوا در اختیار ارتش مصر قرار دهد. قرار است این تجهیزات طی سه ماه به ارتش مصر تحویل داده شود.
منابع رسانه ای می گویند، اعطای چنین وامی به السیسی ، پاداش غرب به مصر  به خاطر اقدامات علیه حماس و نیروهای مقاومت اسلامی است.
اخیراً دادگاه عالی مصر رسما اعلام کرد، حماس یک تشکیلات تروریستی است و هر گونه همکاری با آن، مصداق اقدام علیه امنیت‌ملی مصر بوده و مطابق با قانون ضدتروریسم با خاطیان برخورد خواهد شد. علاوه بر آن، دور جدید عملیات ارتش مصر در صحرای سینا نیز آغاز شده است.
در هفته‌های اول این عملیات، ادعا می شد که هدف از عملیات در صحرای سینا، از بین بردن نفوذ داعش در این منطقه است، اما صراحت مقامات قاهره در مورد «بی مسئولیتی یک کشور همسایه» و متعاقباً تجمع‌های مردمی در غزه علیه این اقدام قاهره نشان می‌دهد که داعش تنها یکی از اهداف نبرد در صحرای سینا است و ارتش مصر مصمم است تمام سر پل‌های حماس را در مصر نابود کند.
 سینا، تنها دروازه غزه به جهان خارج بود و با توجه به محاصره شدید غزه از سوی اسرائیل و مصر، این مسیر نیز عملا بسته شد.