kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۵۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸

حمایت میلیونی از انقلاب یمن/ صنعا یکپارچه، مرگ بر آمریکا شد

مردم صنعا با برپایی تظاهرات میلیونی، ضمن تاکید بر ادامه انقلاب، با شعار مرگ بر آمریکا مخالفت خود را با دخالت‌های خارجی در یمن اعلام کردند.

پایتخت یمن بار دیگر علیه دخالت اجنبی‌ها برآشفت. این بار مردم صنعا برای حفاظت از انقلاب خود در برابر آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی به میدان آمدند. نکته جالب این تظاهرات این بود که نظامیان نیز در صف اول راهپیمایی بودند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، ملت یمن روز جمعه در تظاهراتی تحت عنوان «برای ثبات... پیوسته انقلاب می‌کنیم» مخالفت خود را با دخالت‌های خارجی در این کشور و ادامه انقلاب اعلام کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات میلیونی با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند که انقلاب ۲۱ سپتامبر ادامه خواهد داشت تا امنیت، ثبات، آزادی و کرامت در یمن تحقق پیدا کند.
در این بیانیه همچنین بر احترام به اراده ملت یمن و تصمیمات آنها و عدم دخالت در امور داخلی آنها تاکید شده است. شرکت‌ کنندگان در این تظاهرات شعارهایی در حمایت از اهداف انقلاب و محکوم کردن مداخله‌های خارجی سردادند. آنها شعار می‌دادند: «ای آمریکای بزدل، ای سعودی بزدل، دوران قیمومیت شما بر کشور ما سر آمده است.» شرکت کنندگان همچنین بر وحدت میان ارتش و ملت این کشور تاکید کردند.
در دو ماه اخیر مردم یمن بارها با برپایی تظاهرات مختلف مخالف خود را علیه دخالت خارجی‌ها اعلام کرده‌اند. کشورهای خارجی به ویژه آمریکا و عربستان با دخالت‌های خود، شهرهای یمن را بی ثبات کرده‌اند.