kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
با دستور دادستان مصر

قاهره مصادره اموال حماس را در دستور کار قرار داد

دولت مصر در ادامه سیاست‌های خود علیه جنبش حماس اعلام کرد که به زودی اقدامات مربوط به بلوکه‌کردن اموال و دستگیری اعضای آن آغاز خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، «محفوظ صابر»، وزیر دادگستری مصر در مصاحبه با «الاهرام» گفت: «کمیته حصر و مدیریت اموال جماعت اخوان‌المسلمین به ریاست قاضی «عزت خمیس» به زودی اقدامات مربوط به بلوکه کردن اموال این جنبش را آغاز می کند.»
وی در ادامه گفت: «جنبش حماس به موجب حکم قضایی و ادله موجود یک سازمان تروریستی است که بر امنیت ملی کشور ضربه می‌زند و به زودی دستگیری اعضای این جنبش و مصادره همه اموال و اماکن آن آغاز می‌شود و دستگاه‌های امنیتی اقدامات لازم در این باره را انجام خواهند داد.» وی اشاره کرد که قانون مربوط به گروه‌های تروریستی که هفته پیش صادر شد، در حال اجراست تا با هر گروه و سازمانی که قصد ضربه زدن به منافع کشور را دارد، مقابله نماید.
دولت آمریکایی مصر پس از کودتا علیه «محمد مرسی»، تلاش‌های گسترده‌ای را برای تضعیف مقاومت آغاز کرده، تلاش‌هایی که به شدت از سوی رژیم صهیونیستی مورد استقبال قرار گرفته است.
مصر روز شنبه گذشته جنبش حماس را به دست داشتن در حوادث اخیر مصر به خصوص در سینا متهم کرد و آن را یک گروه تروریستی اعلام کرد! حکم دادگاه مصری بنا به دادخواست دو وکیل مصری به نام‌های «سمیر صبری» و «اشرف سعید» صادر شده است. پیش از این نیز دادگاه امور اضطراری مصر با صدور حکمی نام گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس را در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور قرار داده بود. این در حالی است که جنبش حماس تمامی این اتهامات را رد کرده است. این اقدامات دولت مصر در راستای منافع صهیونیست‌ها انجام می‌گیرد چرا که حماس بزرگترین گروهی است که در برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی مبارزه می‌کند.