kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
واکنش نمایندگان به اظهارات هاشمی

فتنه‌گران با شعار و اعمالشان همصدای نتانیاهو هستند

نمایندگان مجلس به اظهارات هاشمی مبنی بر همزبانی دلواپسان و مجلس با نتانیاهو واکنش نشان دادند و گفتند: این فتنه‌گران 88 هستند که با شعار و اعمالشان همصدای نتانیاهو شدند.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح دیروز در همایش ملی توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای در وزارت کشور، گفت: تیم مذاکره‌کننده‌ای که مورد حمایت رهبری است و بارها گفته‌ و تکرار می‌کنند که با برنامه رهبری پیش می‌روند می‌بینید که این دلواپسان چه بر سرشان می‌آورند و همزبان با نتانیاهو شده‌اند و می‌گویند ما اسرار را اعلام می‌کنیم.
هاشمی با بیان اینکه امروز کسانی مزاحم کار دولت می‌شوند که هیچ سهمی در انقلاب نداشتند و ایام جنگ را ندیدند، افزود: به هر حال طرف‌های غربی شیطان هستند و زبردست. تریبون مجلس هم که باز است و هر چه بخواهند می‌گویند و میلیون‌ها نفر از مردم می‌شنوند. و بعضی از دروغ‌ها نیز باور می‌شود.
«نه غزه، نه لبنان» همراهی با نتانیاهو است یا دلوا‌پسی برای معیشت مردم
مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با تسنیم در واکنش به اظهارات هاشمی، گفت: مردم قضاوت کرده و خواهند کرد که دلواپسان منافع ملی و معیشت مردم همراه نتانیاهو هستند یا آنها که نه غزه، نه لبنان سر دادند.
وی با بیان اینکه «دلواپسی برخی برای رژیم جنایتکار سعودی، دلواپسان منافع ملی را دلواپس کرده است»، تصریح کرد: مردم ما آگاه هستند و درباره اینکه اظهارات و مواضع چه کسانی در راستای اهداف نتانیاهوست، قضاوت خواهند کرد.
ما با نتانیاهو هم‌صدا شده‌ایم یا کسانی که
 به بشار اسد اتهام می‌زدند
همچنین حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در جلسه علنی مجلس در واکنش به سخنان هاشمی‌ گفت: ما با نتانیاهو همصدا شده‌ایم یا شما که در کودتای فتنه ۸۸ با آنها در ادعای دروغ تقلب همصدا شدید و در جریان ضدسوریه دقیقا همان اتهاماتی را به بشار اسد زدید که اسرائیلی‌ها می‌زدند و مدعی استفاده بشار اسد از سلاح شیمیایی علیه مردمش بودند.
رسایی ادامه داد: شما باید هم مخالف باز بودن تریبون مجلس باشید، نگرانید تا مبادا از این تریبون باز حقایقی گفته ‌شود که شما در این مدت پنهان داشتید. نتانیاهو با مذاکرات هسته‌ای و توافقنامه ژنو مخالف است چون معتقد است  که آمریکایی‌ها نباید حتی این چند امتیاز بی‌ارزش را هم به ایران بدهند در حالی که منتقدین روند فعلی مذاکرات و توافقنامه ژنو، مخالفند و می‌گویند چرا دولت محترم در برابر این همه امتیاز نقدی که داده، به چند امتیاز نسیه و جزیی دلخوش کرده است.
جبهه تخریب علیه مجلس مدتی است
کارش را شروع کرده
محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک نیز در گفت‌وگو با  دانا، در این مورد اظهار داشت: توقع ما بطور متقابل از همکاران خود در مجلس هم بوده که مبادا صحبتی کنند که خدایی ناکرده مجلس و عملکرد آن را زیر سوال ببرد؛ ولی از عقلا و کسانی که در این نظام مسئولیت‌هایی دارند انتظار نداریم که مجلس را بدون هیچ دلیلی زیر سوال برده و به آن توهین کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اذعان داشت: اگر واقعا کسی در مجلس شورای اسلامی موردی را به صورت خلاف واقع مطرح کرده است، پیگیری آن سخت نبوده و بهتر است افراد به جای توهین و زیر سوال بردن همه مجلس، از طریق قانونی اقدام کرده تا موضوع مشخص شود.