kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
دریادار فدوی:

آمریکا نمی‌تواند قدرت سلاح جدید سپاه را تخمین بزند

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: سلاحی که در رزمایش اخیر آزمایش کردیم، بسیار استراتژیک است که آمریکایی‌ها نمی‌توانند قدرت و کارایی آن را تخمین بزنند.


سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حضور نیروهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس را مشکل‌آفرین دانست و بر توانمندی ایران برای تامین امنیت تنگه هرمز تاکید کرد.
وی  در ادامه اظهار داشت: آمدن آمریکایی‌ها به منطقه علی‌رغم ادعای آنان درباره اینکه برای تقویت امنیت و ثبات به منطقه آمده‌اند، خطرهایی که کشتی‌ها با آن مواجهند را افزایش داد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها در شرایطی قرار ندارند که به آنان اجازه دهد امنیت منطقه خلیج فارس را تهدید کنند، خاطرنشان کرد: آنها بیش از ما می‌خواهند که درگیر نشوند، چون شرایط چنین اجازه‌ای به آنان نمی‌دهد.
دریادار فدوی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور شبانه‌روزی منطقه را زیر نظر دارد و فاصله ما با آمریکایی‌ها وقتی می‌خواهند از تنگه هرمز عبور کنند فقط چند صد متر است. فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اقتدار دریایی ایران در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان، خاطرنشان کرد: قدرت کافی داریم تا تنگه هرمز را برای استفاده همه کشورها باز نگهداریم.
دریادار فدوی همچنین هشدار داد که دخالت آمریکایی‌ها باعث بسته شدن تنگه هرمز خواهد شد. واجب شرعی برعهده ماست که انرژی از تنگه هرمز عبور کند تا دنیا ضرر نکند.
به گزارش تسنیم، وی درباره رزمایش اخیر ایران در منطقه و تسلیحات مورد استفاده در آن نیز تصریح کرد: سلاحی که در رزمایش اخیر آزمایش کردیم، بسیار استراتژیک است که آمریکایی‌ها نمی‌توانند قدرت و کارایی آن را تخمین بزنند.
این در حالی است که در آخرین روز از نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) که با شرکت بخشی از یگان‌های نیروهای دریایی، زمینی و هوافضای سپاه در تنگه هرمز و خلیج فارس برگزار شد؛ یک سلاح جدید راهبردی به‌کارگیری و به سازمان دفاع دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزوده شد.
در همین ارتباط دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی پیرامون قابلیت‌ها و توانمندی‌های این سلاح جدید صرفا به گفتن یک جمله اکتفا کرد و گفت: ورود این سلاح جدید نقش بسیار تعیین کننده‌ای در افزایش قدرت دریایی ما برای مقابله با تهدیدها علیه انقلاب اسلامی و به طور مشخص شیطان بزرگ آمریکا دارد.
این در حالی است که  رسانه‌های  جهان به بازتاب وسیعی نسبت به تست سلاح جدید راهبردی سپاه پرداختند.
در این میان آسوشیتدپرس در خصوص این سلاح گزارش داد: آزمایش یک سلاح راهبردی جدید، نمایش تازه‌ای از قدرت ایران تنها چند هفته پیش از مهلت رسیدن به توافق بر سر برنامه هسته‌ای این کشور با آمریکا و سایر قدرت‌های جهان بود.
خبرگزاری آمریکایی افزود: این اعلام سپاه، نمونه جدیدی از قدرت‌نمایی ایران تنها چند هفته پیش از مهلت رسیدن به توافق هسته‌ای با آمریکا و سایر قدرت‌های جهانی بود.
این رسانه نوشت: مقام‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده‌اند که این سلاح جدید، نقش تعیین‌کننده‌ای در هرگونه جنگ دریایی آینده علیه آمریکا خواهد داشت.
آسوشیتدپرس در پایان این گزارش نوشت: اعتقاد بر این است که ایران زرادخانه پیشرفته‌ای از موشک‌ها دارد که از قابلیت هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی و پایگاه‌های هوایی آمریکا در منطقه برخوردارند.
همچنین خبرگزاری ایتارتاس در گزارشی  در مورد سلاح جدید راهبردی سپاه نوشت: بر اساس گزارش ایتارتاس، واحدهای سپاه پاسداران با استفاده از موشک‌های بالستیک فتح و زلزال، ماکتی از یک ناو هواپیمابر آمریکایی را در نزدیکی جزیره لارک هدف قرار داده و نابود کردند.
در ادامه خبرگزاری «روسیا سگودنیا» نیز در گزارش خود نوشت: «ایران در این رزمایش سلاح راهبردی جدیدی آزمایش کرد که به گفته علی فدوی یک فرمانده سپاه پاسداران، این سلاح در عملیات دریایی آینده نقش تعیین‌کننده خواهد داشت.»