kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵

تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی علیه بحران معیشتی

صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به «سیاست‌های غلط» اقتصادی کابینه نتانیاهو و هزینه‌های سنگین زندگی تظاهرات کردند.


به گزارش تسنیم، کانال دو شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اسرائیلی‌ها در اعتراض به وضعیت نابسامان اقتصادی تظاهرات کردند و بنیامین نتانیاهو را مسئول این «وضعیت بد اقتصادی» معرفی کردند.
تظاهرکنندگان شعارهایی علیه نتانیاهو سر می‌دادند و تأکید داشتند که بحران مسکن و گرانی در اسرائیل بیداد می‌کند. صهیونیست‌ها با برپایی چادرهایی تأکید کردند که تا زمان تحقق خواسته‌هایشان همچنان به تحصن و تظاهرات ادامه خواهند داد.
تظاهرکنندگان که شمار آنها به صدها تن می‌رسید اظهار داشتند که نتانیاهو فقط شعار می‌دهد و دروغ می‌گوید و مردم را فریب می‌دهد و برای مشکلات اقتصادی آنها راه حلی ارائه نمی‌دهد. چند سالی است بحران اقتصادی به بحران امنیتی رژیم صهیونیستی اضافه شده است.
از سوی دیگر «رابرت سری»، فرستاده ویژه سازمان ملل در غزه در اواخر مأموریت هفت ساله خود در گزارشی از جمع‌بندی تجربیات دوران مأموریت خود در این باریکه، حل بحران این منطقه را کلید بازگشت صلح به خاورمیانه عنوان داشت.
وی در این گزارش از روند کند بازسازی خرابی‌های غزه به علت ادامه محاصره این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی و کمبود امکانات مالی و وضعیت معیشتی به شدت انتقاد کرد.
رابرت سری تأکید کرد، تنها بخش کوچکی از کمک 5/4 میلیارد دلاری تعهد شده از سوی کمک کنندگان بین‌المللی در اختیار مردم قرار گرفته است.