kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۱۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
در آخرین روز از مسابقات در تبریز

برترین‌های سی و هفتمین مسابقات سراسری قرآن کریم شناخته شدند

سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم دیروز با پیام آیت‌الله سبحانی و معرفی نخبگان قرآنی در تبریز به کار خود پایان داد.


به گزارش فارس، در این مسابقات که با حضور 470 نفر از چهره‌های برتر قرآنی در سراسر کشور و در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم در 6 روز برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدمهدی رجبی از خراسان رضوی بر سکوی نخست حفظ کل قرآن کشور قرار گرفت و آقایان محمد خاکپور از خراسان رضوی، محمدعلی اسلامی از تهران، ابوذر کرمی از مرکزی و نوید رزمجو از فارس به ترتیب در مقام‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند.
بنابر این گزارش، در رشته حفظ 20 جزء بانوان نیز فاطمه سعیدی‌مقدم از تهران، زینب میرزایی از تهران و راضیه رحیمی از اصفهان، سکینه صفری از قزوین و فاطمه غفاری از قم به ترتیب به مقام‌های اول تا پنجم نایل آمدند.
بانوان کشورمان نیز در رشته حفظ کل قرآن این دوره از مسابقات خوب درخشیدند به طوری که حکیمه نصیری از مازندران، زهرا قربانی از اصفهان، سما بابایی از تهران، رقیه رضایی از مازندران و سمیه کدخدایی از قم به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را به دست آوردند.
در رشته مفاهیم نیز غلامحسین فاتحی از چهارمحال و بختیاری، صاحب شریفی از خوزستان، علی سوخکی از فارس و علی حسین‌زاده از گیلان و نعمت قره‌خانی از آذربایجان غربی توانستند به ترتیب مقام‌های اول تا پنجم را از آن خود کنند.
در رشته قرائت در این دوره از مسابقات «حسن دانش» از یزد مقام اول را کسب کرد و به مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران راه یافت و محسن کارگر از خراسان رضوی، سیدمحمد کرمانی از تهران، ابراهیم تبسم‌چهره از گیلان و جواد سلیمانی از خراسان رضوی مقام‌های دوم تا پنجم را کسب کردند.
در رشته ترتیل تهران مقام اول را کسب کرد و مجتبی قدبیگی توانست از رقبای خود پیشی گیرد. در این مسابقه ماجد نصری از خوزستان، محمدحسن حسن‌زاده از یزد، احسان محمدی از خراسان رضوی، محمدمهدی انگالیان از بوشهر به ترتیب مقام‌های دوم تا پنجم را به دست آوردند.
در همین رشته و در بخش خانم‌ها هم فائزسادات قریشی‌نسب از یزد مقام اول را به دست آورد و خانم‌ها مرضیه فیروززاده از فارس، سنا منبوهی از خوزستان، مریم فتحی‌زاده از البرز و سعدا عزیزی بلاغی از تهران در این دوره از مسابقات به ترتیب دوم تا پنجم شدند.