kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۰۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷

آغاز رزمایش آمریکا و کره جنوبی در اوضاع آشفته شبه جزیره کره

رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در فضای متشنج شبه جزیره کره و همزمان با پرتاب دو فروند موشک کوتاه‌برد از سوی کره شمالی آغاز شد!


آغاز رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی در کنار آماده‌باش نظامی نیروهای کره شمالی، وضعیت نگران‌کننده و ناپایداری را در شبه جزیره ایجاد کرده است.
 به گزارش ایرنا، این رزمایش  مشترک  از دیروز در حالی آغاز شد که کره شمالی نیز اوایل صبح و قبل از شروع این تمرینات، علاوه بر شلیک دو موشک، بیانیه شدیداللحنی نیز
صادر کرد.
برگزاری رزمایش آمریکا و کره جنوبی از 24 آوریل (11 اسفند الی 4 اردیبهشت ماه) ادامه خواهد داشت و 222 هزار و 300 سرباز کره‌ای و آمریکایی در این رزمایش مشارکت دارند که بر اساس اعلام منابع نظامی دو کشور، 210 هزار سرباز حاضر در این رزمایش کره‌ای و 12 هزار و 300 سرباز نیز آمریکایی هستند.
کارشناسان نظامی کره جنوبی و آمریکا، برگزاری این رزمایش  را در جهت بهبود و افزایش توانمندی‌های رزمی مشترک خود به منظور مقابله با تهدیدات کره شمالی اعلام کرده‌اند، ادعایی که پیونگ یانگ آن را رد کرده است.
واکنش کره شمالی
در واکنش به شروع این رزمایش، کره شمالی صبح دیروز دو فروند موشک کوتاه‌برد از نوع «اسکاد» را روانه آب‌های شرقی در داخل خاک خود کرد که نشان دهد آماده رویارویی با هرگونه تهدید احتمالی است.
نیروهای نظامی این کشور نیز از روز شنبه - 9 اسفند - با فرمان «کیم جونگ اون»، رهبر جوان خود در آماده‌باش جنگی قرار دارند.