kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷

اعتراض اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز به اجرای پروژه جدید در اراضی پردیس ارم

تعدادی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز به اجرای پروژه جدید بیمارستان نمازی شیراز در اراضی پردیس ارم اعتراض کردند.
شیراز - خبرنگار کیهان:

رئیس اداره حقوقی دانشگاه شیراز در جمع اساتید معترض، موقوفه بودن اراضی پردیس ارم را تکذیب کرده و گفت: این اراضی خریداری شده است و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برای جذب خیرین و تحریک احساسات مردم این اراضی را موقوفه اعلام کرده‌اند در حالی که هیچ سندی دال بر وقفی بودن این اراضی موجود نیست و این در حالی است که مدیر کل سابق اوقاف، دانشگاه شیراز را به پرداخت 500 میلیارد تومان بدهی محکوم کرده است.
حبیب طالب‌احمدی افزود: از نظر قانونی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مستاجر موقوفه نمازی است و طرح توسعه ربطی به بیمارستان نمازی ندارد و با توجه به گسترش دانشکده‌ها، دانشگاه شیراز قصد فروش این اراضی را ندارد و ساخت بیمارستان در بین دانشکده‌ها به صلاح نیست.
محمد موذنی رئيس اسبق دانشگاه شیراز نیز ساخت بیمارستان جدید نمازی در اراضی یاد شده را غیر قابل توجیه دانست و گفت: فاصله زیاد بین بیمارستان جدید و قدیم مراجعین را دچار مشکل می‌کند و برای تجمیع دو دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شیراز نباید این اراضی از دست برود.
محمد صادقی دیگر رئیس اسبق دانشگاه شیراز گفت: وزیر علوم نباید اجازه می‌داد واگذاری این اراضی در دستورکار دولت قرار گیرد.
این در حالی است که محمد هادی ایمانیه رئيس دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌گوید: بخش عمده اراضی خریداری شده وقف بیمارستان نمازی است.
و بخش دیگر آن برای ساخت دانشکده‌های شیراز وقف شده است. بر اساس این گزارش، دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر مالک بودن چند هکتار از اراضی پردیس ارم که موقوفات نمازی است تاکید دارد.