kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۴

گلباران ضریح مطهرفاطمه معصومه(س)در سالروز ورود آن‌حضرت به قم

به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم،مردم این شهر از کاروان نمادین کریمه اهل بیت (س) استقبال کرده و به جشن و سرور پرداختند.
قم- خبرنگار کیهان:
به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم،مردم این شهر از کاروان نمادین کریمه اهل بیت (س) استقبال کرده و به جشن و سرور پرداختند. 
این کاروان از میدان معصومیه در خیابان امامزاده ابراهیم(ع) حرکت خود را شروع کرد و با عبور از خیابان‌های امام خمینی(ره)، میدان شهید آیت‌الله سعیدی، خیابان شهیدان پورزند، میدان شهید آیت‌الله مطهری، خیابان مرحوم آیت‌الله طالقانی وارد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) شد.
مردم قم اعم از زن و مرد، پیر و جوان با در دست داشتن شاخه‌های گل و پرچم‌های سبز،‌ سفید و قرمز که بر روی این پرچم‌ها جمله «یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه» نوشته شده بود، به استقبال کاروان نمادین حضرت معصومه (س) رفته و آن را تا حرم همراهی کردند.
مردم شهر «ساوه» نیز که قبل از مردم «قم» میزبان آن حضرت‌ بودند هر ساله در قالب دسته‌ها و هیئت‌هایی در قم حضور می‌یابند و به همراه مردم شهر قم و زائران آن حضرت به استقبال کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه(س) می‌روند.
در طول مسیر نیز شهروندان قمی و کسبه قم با پخش شیرینی و شکلات، این روز فرخنده را به یکدیگر تبریک و شادباش می‌گفتند و مداحان اهل بیت(س) اشعاری به مناسبت این روز و در وصف بانوی کریمه اهل بیت(س) قرائت می‌کردند.
کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه(س) نیز از سوی مردم قم گلباران شد.
در پایان این مراسم زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور در حرم مطهر در مراسم ویژه این روز شرکت کردند. 
در صحن امام رضا(ع) که محل اصلی تجمع عاشقان خاندان عصمت و طهارت بود، یکی از مداحان اشعاری را در وصف این بانوی کریمه(س) قرائت کرد، سپس حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمد سعیدی» متولی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) سخنانی را درباره سیره آن حضرت بیان کرد.
در پایان مراسم شرکت‌کنندگان بعد از قرائت زیارت‌نامه حضرت فاطمه معصومه(س)، مرقد مطهر آن حضرت را گلباران کردند.
این مراسم هر سال باشکوه بیشتری برگزار می‌شود. دیروز همچنین گروهی از بانوان قمی به بیت‌النور رفتند؛ بیت‌النور همان خانه یا محرابی است که حضرت معصومه(س) به مدت 17 روز در آنجا سکونت داشتند.
بانوان قمی با حضور در این مکان در سالروز ورود حضرت معصومه(س) مراسم استقبال نمادینی را برپا کرده و در حقیقت عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز کردند.
بیت‌النور در خیابان عماریاسر و در میدان میر واقع شده و در گذشته خانه موسی‌بن خزرج، میزبان 17 روزه حضرت معصومه(س) بوده است.امروزه در اطراف بیت‌النور مدرسه علمیه‌ای بنا شده که طلاب علوم دینی در آن مشغول به تحصیل هستند.