kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۱۶۰
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲

نظامی صهیونیست برای فرار از خدمت پادگان را به آتش کشید

یک سرباز اسرائیلی برای فرار از پادگان اقدام به آتش زدن آن کرد که براثر این اقدام علاوه بر وارد شدن خسارت‌های سنگینی به ساختمان، شماری از سربازان صهیونیستی نیز زخمی شدند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، روزنامه‌ هاآرتص به نقل از یک منبع نظامی نوشت: یک سرباز که قصد فرار از پادگان را داشت آن را به آتش کشید اما بلافاصله شناسایی و بازداشت شد.
در این حادثه آتش‌سوزی، خسارت‌های سنگینی به پادگان وارد شد و برخی از سربازان دچار مصدومیت شدند.
فرار از خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی پدیده جدیدی نیست و روز به روز تشدید می‌شود.
این مسئله پس از جنگ 50 روزه غزه افزایش یافته و آن هم به دلیل ضربه‌های روحی و روانی سنگینی است که در این جنگ به ارتش رژیم صهیونیستی وارد شده است. به نحوی که آمارهای رسمی اسرائیل نشان می‌دهد که نظامیان به شدت دچار افسردگی و آسیب‌های روحی و روانی شده‌اند و حتی تعداد زیادی از سربازان اسرائیلی به خاطر همین آسیب‌ها دست به خودکشی زده‌اند.
حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست روز پنجشنبه به بهانه انجام مراسم یهودی وارد مسجدالاقصی شدند و با نمازگزاران فلسطینی درگیر شدند.
این شهرک‌نشینان افراطی که حدود 60 نفر بودند، تحت حمایت نیروهای پلیس اسرائیل به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند. اشغالگران صهیونیستی طی دو روز گذشته 14 تن از جوانان فلسطینی ساکن کرانه باختری را بازداشت کردند.
از آغاز سال جدید تاکنون تعرضات شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی و اماکن مقدس مسلمانان افزایش یافته است.
همبستگی با مردم غزه
گروهی از مردم فرانسه در شهر «نیس» این کشور در اعتراض به اقدام رژیم صهیونیستی در محاصره غزه و عدم امکان ارسال کمک‌های پزشکی به ساکنان نوار غزه دست به اعتصاب غذا زدند. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اعتصاب‌کنندگان اعلام کردند تا زمانی که کمک‌های پزشکی به مردم غزه ارسال نشود دست از اعتصاب خود بر نخواهند داشت.
سفیر فلسطین در پاریس با تمجید از این اقدام اعلام کرد، ملت فلسطین به کسانی که به طرق مختلف همبستگی خود را با آنها نشان می‌دهند افتخار می‌کنند و با پشتوانه آنها در مبارزات خود علیه رژیم صهیونیستی مصمم‌تر خواهند شد.