kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۰۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
سخنگوی وزارت کشور خبر داد

۷ یا ۱۴ اسفند 94 زمان برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی دو تاریخ 1394/12/7 و 1394/12/14را به شورای نگهبان پیشنهاد کرده است.


حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور طی سخنانی در نشست خبری گفت: در برگزاری مراسم ۲۲ بهمن هیچ گزارش سوء ضدامنیتی در کشور نداشتیم و یکی از عوامل مهم تأمین امنیت دهه فجر امسال، کشف گروهک تروریستی در شرق کشور بود که وزیر اطلاعات جزئیات آن را اعلام کرد.
وی در ادامه افزود :‌ عامل شهادت رئیس دادگستری روانسر بازداشت شده و بازجویی از وی در حال انجام است؛ موضوع امنیتی و سیاسی نبوده و قاتل یک شرور سابقه‌دار است.
سخنگوی وزارت کشور اظهار داشت: خبر رسانه‌ها درخصوص سفر وزیر کشور به عراق درباره ریزگردها صحیح نیست و ایشان سفری به عراق با این موضوع ندارند.
امیری ادامه داد: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات خبرگان و مجلس دو تاریخ 1394/12/7 و 1394/12/14را به شورای نگهبان پیشنهاد کرده است. هنوز تاریخ دقیق مشخص نشده و کار در مرحله کارشناسی است و باید در یک جلسه رسمی با شورای نگهبان تاریخ دقیق مشخص شود.
وی خاطرنشان کرد: از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم، در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، ۲۱ مورد صدور مجوز تأسیس احزاب، ۱۹ مورد برگزاری مجمع عمومی سالیانه احزاب و ۳۵ مورد نیز تقاضای تأسیس حزب را داشته‌ایم.
به گزارش تسنیم سخنگوی وزارت کشور همچنین از برگزاری همایش «اقتصاد مقاومتی» با همت وزارت کشور خبر داد و گفت: سوم و چهارم اسفند ماه نشست مشترک دوروزه اقتصاد مقاومتی با تأکید بر نقش استانداران و سفرای ایران در کشورهای همسایه برگزار خواهد شد.