kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
توصیه استاندار خوزستان به ابتکار و نوبخت:

مسئولان حتما با مصوبات راهگشا به خوزستان سفر کنند

استاندار خوزستان با اشاره به سفر ابتکار و نوبخت به خوزستان برای بررسی بحران گرد و خاک در این استان به آنها توصیه کرد، اگر قرار است مسئولی به منطقه سفر کند حتما مصوبات راهگشا همراه داشته باشد.
اهواز- خبرنگار کیهان:

عبدالحسن مقتدایی دیروز پس از دو هفته گردو غبار شدید در خوزستان بالاخره در جمع اصحاب رسانه خوزستان حضور یافت و ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود به برخی سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و پاسخ به برخی سؤالات دیگر را در توان خود ندید.
وی در این نشست مطبوعاتی با اشاره به لغو سفر رئیس سازمان محیط زیست به استان خوزستان و حواشی به وجود آمده در این باره گفت: اگر هدف از این آمدن‌ها بحث رساندن امکانات به مردم در شرایط فعلی باشد از حضور آنها استقبال می‌کنیم، ولی اگر هر بزرگی به خاطر ابراز همدردی و همراهی وارد استان شود، قطعا با آمدنشان ما را از انجام وظایفمان ساقط می‌کند. مقتدایی تاکید کرد: اگر مسئولان بخواهند بیایند تا فقط اوضاع را ببینند و منشأ را بررسی کنند، باید بدانند که ما خودمان استاد این کار هستیم.
استاندار خوزستان در عین حال در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر که معصومه ابتکار رئيس سازمان حفاظت محیط زیست نیز حضور داشت، با اشاره به سفر قریب‌الوقوع ابتکار و محمدباقر نوبخت معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به خوزستان خطاب به آنها تاکید کرد: توصیه من این است که حتما با مصوبات راهگشا و ضروری به خوزستان سفر داشته باشند.
وی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاری تصریح کرد: آیا با آمدن خانم ابتکار به اهواز بلافاصله شن‌های روان تثبیت خواهد شد،  یا مشکل کم‌آبی پشت سد کرخه برطرف خواهد شد؟ مقتدایی افزود: آمدن خانم ابتکار در آن شرایط دردی را دوا نمی‌کرد و همان‌طور که اکنون نیز بدون مصوبات راهگشا و اعتبار لازم هیچ دردی دوا نخواهد شد.
استاندار خوزستان تاکید کرد: متاسفانه عده‌ای به دنبال این هستند که گناه را گردن دیگری بیندازند و حال آنکه نیاز امروز ما تصمیمات راهگشا، برنامه‌ریزی جدی و اختصاص اعتبارات لازم است.
تجمعات غیرقانونی بود
استاندار در ادامه درباره تجمعات مردم در مقابل استانداری خوزستان طی روزهای اخیر گفت: کلیه این تجمعات غیرقانونی بود چرا که هیچ مجوزی برای آن صادر نشده بود. وی تاکید کرد: تعداد قابل توجهی از آنها مردم بودند اما افرادی نیز در لابه‌لای جمعیت بودند که قصد بهره‌برداری سوء از این تجمعات داشتند و شعارهایی می‌دادند که هیچ‌گونه ارتباطی با موضوع تجمع نداشت.
وزارت نفت به تعهدات خود عمل نمی‌کند
استاندار خوزستان در پاسخ به سؤال خبرنگار کیهان مبنی بر اینکه چرا محیط زیست از یک طرف مجوز حفاری در هورالعظیم را به وزارت نفت داده است، اما از سوی دیگر بخشی از مشکلات به وجود آمده اخیر را از چشم این وزارتخانه می‌بیند گفت: مجوز داده شده به وزارت نفت مبتنی بر تعهداتی بود که این وزارتخانه باید همزمان با حفاری انجام می‌داد ولی تاکنون از انجام آن طفره رفته یا به کندی انجام می‌دهد.
مقتدایی تاکید کرد: وزارت نفت به تعهدات خود در خصوص رهاسازی آب در هورالعظیم عمل نکرده است البته در شش ماهه گذشته کانال‌کشی‌هایی صورت گرفته، ولی هنوز آبی در آن جاری نشده است.
استاندار خوزستان در انتقاد از وزارت نفت تصریح کرد: شرکت نفت باید شرایطی را فراهم و تجهیزاتی  را خریداری کند که بدون خشک کردن هورها بتواند کار حفاری خود را انجام دهد. وی تصریح کرد: اگر خشک کردن هور برای حفاری آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه برای وزارت نفت باشد، اما برای مردم خوزستان بسیار سخت و گران تمام می‌شود.
مقتدایی در عین حال افزود: البته وزیر نفت گفته است، تجهیزاتی را خریداری کرده‌ایم که با استفاده از آنها اجازه نخواهیم داد هور خشک بشود.
استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه اکنون دولت در مسیر رفع مشکل مردم قرار گرفته است و تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور نشان از اهمیت رسیدگی به این قضیه است.