kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۱۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد

15 اسفند زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تعیین زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: 15 اسفند زمان تعیین شده برای انتخابات است ضمن اینکه احتمال دارد در برخی مناطق انتخابات 22 اسفند برگزار شود.

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به دستورالعمل یکصد و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران، اظهار داشت: در این جلسه با توجه به زمان اندک باقی مانده به زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، بررسی دستورالعمل برگزاری انتخابات در دستور کار اعضا قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با توجه به پیشنهادات و نظرات مطرح شده از سوی اعضای شورای شهر تهران، هیئت نظارت بر انتخابات، ستاد هماهنگی شورایاری‌ها و همچنین فرمانداری و وزارت کشور، زمان انتخابات 15 اسفند تعیین شد.
تقی‌پور با تاکید بر اینکه زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها 15 اسفند قطعی است، گفت: احتمال دارد با توجه به درخواست مناطق و آماده نبودن آنها برای انتخابات در دو مقطع زمانی 15 و 22 اسفند برگزار شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران دلیل زمان دو روزه برای انتخابات را، صرفه‌جویی در نفرات مورد نیاز در حین اجرا و نظارت دانست و گفت: با توجه به اینکه این انتخابات محلی است این تصمیم گرفته شده است.
وی افزود: نظارت بر انتخابات توسط هیئت نظارت بر انتخابات و هیئت مرکزی انجام خواهد شد و به زودی این هیئت در سطح مناطق و محلات خود ناظرین مورد نظر را انتخاب خواهد کرد.
تقی‌پور همچنین با اشاره به تمهیدات لازم برای امنیت انتخابات شورایاری‌ها گفت: این بخش از کار نیز توسط نیروی انتظامی انجام خواهد گرفت.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پایان درباره زمان تبلیغات داوطلبان انتخابات شورایاری‌ها گفت: از 6 تا 13 اسفند داوطلبان می‌توانند تبلیغات مورد نظر خود را طبق ضوابط و قوانین انجام دهند.