kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱

هراس صهیونیست‌ها از گشوده شدن جبهه جدید در جولان(خبر ویژه)

پیروزی راهبردی ارتش سوریه در مرز جولان اشغالی، رژیم صهیونیستی را شوکه و هراسان کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در گزارش خود از تحولات نظامی منطقه قنیطره و درعا در جنوب سوریه اذعان کردند که تلاش و حمایت یکساله رژیم صهیونیستی از گروه‌های مسلح مستقر در این منطقه با عملیات ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان در چند ساعت به باد رفت.
پایگاه سعودی الحدت نیوز در این زمینه اعلام کرد: اسرائیل از نتایج به دست آمده از یورش وسیع نظامی ارتش سوریه به روستاهای اشغال شده توسط تروریستها در حومه شهرهای قنیطره و درعا شوکه شده است. این یورش، توازن نظامی رژیم صهیونیستی را در این منطقه بر هم زده است. گروه‌های مسلح تروریست توانایی رویارویی با ارتش سوریه را ندارند و پایگاه استقرار خود را در منطقه از دست داده‌اند زیرا مردم برای در امان ماندن روستاهایشان از جنگ و ویرانی پس از برقراری تماس با ارتش، از گروه‌های مسلح تروریست خواستند تا فورا منطقه را ترک کنند.
به گزارش العالم، رسانه‌های صهیونیستی خاطر نشان کردند هدف از عملیات نظامی یاد شده بازپس‌گیری روستاهای اشغال شده توسط تروریستها و رساندن حزب‌الله به نزدیک‌ترین نقطه تماس با اسرائیل در جولان اشغالی است.
شبکه هفتم تلویزیون اسرائیل در تحلیل خود خاطر نشان کرد: «حزب‌الله و نیروهای بشار اسد وضعیت صحنه نبرد را کاملا تغییر داده‌اند. شورشیان سوریه بر روستاهای جنوب تسلط یافته بودند و می‌خواستند از آنها به عنوان پایگاهی برای حمله به دمشق استفاده کنند اما حزب‌الله و ارتش سوریه آنجا را به پایگاهی برای دفاع از دمشق تبدیل کردند تا در آینده از آنجا به جولان یورش ببرند».
شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: نبرد ارتش سوریه در جنوب بسیار مورد اهتمام اسرائیل قرار دارد و هدف ارتش سوریه از یورش به حومه شهر قنیطره آن است که بر خط مرزی تسلط یابد.
شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی این سوال را مطرح کرد که «آیا ایرانیان با بیرون راندن شورشیان، مرز جولان را به یک جبهه باز علیه اسرائیل تبدیل خواهند کرد»؟
شبکه دهم تلویزیون اسرائیل نزدیک به ارتش این رژیم نیز از نزدیک شدن حزب‌الله به نوار مرزی جولان ابراز نگرانی کرده و گفت: «اسرائیل نمی‌خواهد سناریوی شبعا در جولان تکرار شود». منظور این شبکه استقرار یافتن حزب‌الله در شهر لبنانی شبعا همجوار با مزارع اشغال شده است که حزب‌الله از آن به عنوان محل آغاز عملیات مقاومت مشروع خود استفاده می‌کند.
از سوی دیگر شبکه هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: مقابله شورشیان با حمله گسترده ارتش سوریه و حزب‌الله کار سخت و دشواری است و گروه‌های مسلح نمی‌توانند جلوی این حمله را بگیرند. اگر حمله ارتش سوریه با همین شدت ادامه یابد، احتمال فروپاشی کامل گروه‌های شورشی وجود دارد.