kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱

حمله بوکوحرام به جنوب نیجر هزاران نفر را آواره کرد

حمله تروریست‌های «بوکوحرام» به مناطق جنوبی «نیجر»، آرامش در این کشور را به هم ریخت و دولت نیامی نظامیان را به حالت آماده‌باش درآورد.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، کشور نیجر که طی ماه‌ها و سال‌های اخیر فقط نظاره‌گر شرارت‌های گروه تروریستی بوکوحرام بود، دیروز از مناطق جنوبی هدف حمله صد‌ها تروریست قرار گرفت. پیشروی تروریست‌های بدنام بوکوحرام موجی از وحشت را در دل مردم منطقه ایجاد کرد، به طوری که به گفته «محمدو کاریجو» نخست وزیر نیجر، ساکنان جنوب این کشور، از بیم جان خود، در حال ترک خانه‌های خود و فرار به مناطق دیگر هستند. به گفته کاریجو برخی مناطق جنوبی و شهر «دیفا» در معرض اشغال تروریست‌ها قرار دارد و اوضاع در این مناطق وخیم و رقت بار است.
دولت نیامی به نیروی نظامی این کشور به مدت 15 روز اعلام آماده‌باش داد. کارشناسان می‌گویند، نیجر هفته‌های ناآرامی را پیش رو خواهد داشت. هم اکنون شمال نیجریه و بخش‌هایی از کشور کامرون به خاطر اقدامات تروریستی بوکوحرام، ناآرام است. «بوکوحرام» که معنای «آموزش و پرورش غربی حرام است» می‌دهد، شاخه گروه تروریستی القاعده در غرب آفریقاست. کشورهای نیجر، بنین، کامرون و چاد قصد دارند با اعزام نیرو به کشور نیجریه، با بوکوحرام مستقیما بجنگند.