kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۹۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
در همایش بازخوانی 36 سال ارکان نظام جمهوری اسلامی مطرح شد

نامه امام به گورباچف و رهبری به جوانان غربی نشانه رشد محبوبیت و قدرت ایران در جهان

همایش بازخوانی 36 سال ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران توسط واحد سیاسی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد.


به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت نظارت بر مطبوعات در این همایش گفت: اینکه امام به گورباچوف نامه نوشت و اکنون رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی می‌نویسد از دلایل رشد محبوبیت و قدرت ایران در جهان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم ایران برای قانون اساسی کشور 4 بار پای صندوق‌های رأی رفته‌اند چنین کاری را در هیچ جای جهان مشاهده نمی‌کنید چون امام خواستار در صحنه ماندن مردم بود.
حجت‌الاسلام قمی اظهار داشت: جمهوریت همان اسلامیت و اسلامیت همان جمهوریت است.
نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت نظارت بر مطبوعات در تبیین تفاوت رأی مردم در نظام لیبرال ونظام اسلامی بیان کرد: در نظام لیبرال هیچ حقیقتی وجود ندارد که بتوان گفت رأی مردم درست بود یا نبود، رأی مردم همان درست و صدای اکثریت همان حقیقت است و کسی که رأی اکثریت را داشته باشد انتقادناپذیر است. در واقع حق باید خود را با او تطبیق دهد نه او با حق.
وی اظهار داشت: در نگاه اسلامی معتقدیم که رأی دادن حق و تکلیفی است که فرد باید حقیقت را تشخیص داده و رأی بدهد.
انقلاب اسلامی محدود به زمان و مکان نیست
آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش اظهار داشت:  انقلاب اسلامی محدود به زمان و مکان نیست بلکه در تمامی عرصه‌های تمدن‌سازی با شعاع جهان‌بینی و تمامی زمینه‌ها است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از عوامل تمدن‌سازی در انقلاب اسلامی رهبری است، رهبر اسلامی منشأ گرفته، از ولایت فقیه، رکنی مهم در تمدن اسلامی است.
عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان نیز در این همایش طی سخنانی اظهار داشت: مردم ما زمانی که انقلاب کردند به دنبال اجرای احکام اسلام بودند، می‌خواستند موازین شرع اجرا شود، حتی این را در شعارهایشان هم اعلام می‌کردند، این باعث شد بعدها در قانون اساسی هم قواعد اسلام پیاده شود.