kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴

کوتاه از ایران


تشییع پیکر شهید
کهنوج- فارس: پیکر شهید ستوان سوم اکبر یگانه‌دوست عصر پنجشنبه بر دوش مردم این شهرستان تشییع شد.
این شهید بزرگوار چند روز قبل در درگیری با اشرار و قاچاقچیان مسلح در محور کهنوج به قلعه گنج به شهادت رسید. در این درگیری دو نفر دیگر از مأموران نیروی انتظامی نیز زخمی شدند.
نیمی از جمعیت اضافه وزن دارند
کرمان- ایرنا: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های سلامت گفت: بیش از 79 هزار میلیارد تومان برای حوزه سلامت هزینه می‌شود که یکهزار و 300 میلیارد تومان آن مربوط به زیرساخت‌هاست. محمد هادی ایازی افزود: اکنون برای اتمام پروژه‌هایی که در حال اجرا داریم به 25 هزار میلیارد تومان نیاز است که در این زمینه، مشارکت مردمی  وسازمان‌های مردم نهاد می‌توانند نقش فوق‌العاده‌ای ایفا کنند.
وی گفت: سال 93 با همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت، تحولی در حوزه سلامت ایجاد شد و 10 درصد از یارانه‌ها به این مهم اختصاص یافت.ایازی گفت: در این مدت 28 درصد بیمارانی که به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند زیر پوشش کمیته امداد بوده‌اند، همچنین 8 میلیون نفر دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده‌اند.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 50 درصد از جمعیت ما اضافه وزن دارند که موجب بیماری می‌شود ولی می‌توان از این امر پیشگیری کرد.
35 میلیون ایرانی در معرض هوای آلوده
اصفهان- ایرنا: رئیس سازمان محیط زیست گفت: 35 میلیون شهروند در کلانشهرهای کشور تحت تأثیر هوای آلوده هستند.
«معصومه ابتکار» در جمع مردم شهرستان دهاقان استان اصفهان افزود: دولت برای حل این مشکل برنامه‌های متعدد دارد و موضوع را با جدیت دنبال می‌کند.
وی در خصوص احیای رودخانه‌های خشک شده، گفت: احیای رودخانه‌ها و تالاب‌های خشک شده در رأس برنامه‌های اجرایی دولت یازدهم قرار دارد.
ابتکار افزود: معضلات زیست محیطی کشور از مرز بحران گذشته و به یک چالش ملی تبدیل شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بحران آب را یک معضل ملی خواند و گفت: لازم است با رویکرد ملی در حوزه استفاده و تخصیص منابع آب براساس شیوه‌های علمی از هدر رفت بیشتر آب جلوگیری کنیم.
وی به معضل خشک شدن دریاچه ارومیه اشاره و تصریح کرد: این یکی از چشمگیرترین حوادث ملی است که به علت عدم برنامه‌ریزی، موجب ارتقا سطح زیرکشت زمین‌های اطراف تالاب تا 750 هزار هکتار و نهایتاً خشک شدن بخش قابل توجهی از دریاچه ارومیه شده است.
افزایش تسهیلات مسکن مهر
اصفهان- فارس: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا پایان امسال 150 هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان خواهد شد گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا پایان امسال 450 هزار واحد مسکن مهر تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است.
عباس آخوندی تأکید کرد: براساس پیگیری‌های صورت گرفته وزارت راه و شهرسازی، در روزهای گذشته شورای پول و اعتبار با افزایش میزان تسهیلات بانکی مسکن مهر از 25 به 30 میلیون تومان موافقت کرده است که امیدواریم با این افزایش، روند ساخت مسکن مهر تسریع شود.وی افزود: در دهه فجر امسال از ابتدای این دهه تاکنون و در 4 روز اخیر 50 هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور افتتاح و به متقاضیان واگذار شده است.