kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵

گزارش آسوشیتدپرس درباره جوانان غربی که علیه داعش می‌جنگند

خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد، شمار زیادی از جوانان کشورهای غربی در کنار مردم عراق و سوریه علیه داعش می‌جنگند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آسوشیتدپرس طی گزارشی از شمال عراق از پیوستن شماری جوانان غربی و استرالیایی به نیروهای مسلح عراق برای نبرد با داعش خبر داد. «جوردن متسون» جوان 28 ساله آمریکایی به همراه سه آمریکایی و یک استرالیایی دیگر که به همراه پیشمرگان علیه داعش می‌جنگند، به آسوشیتدپرس گفتند که برای «نجات بشریت از تروریست‌های داعش»، وارد این کارزار شده‌اند.
اخیراً نیز یک خبرگزاری غربی خبر داده بود، شمار زیادی از مردم اروپایی در نبرد علیه داعش، با نیروهای مسلح عراق و سوریه همراه شده‌اند. شماری از این افراد میانسال به خبرگزاری‌ها گفته‌اند که می‌خواهند برای جامعه جهانی مفید باشند و تا زمانی که داعش را ریشه‌کن نکنند، به وطن خود برنمی‌گردند. این عده همچنین اعلام کردند دوست دارند در چند سال آخر عمرشان کار مفیدی برای بشریت کرده باشند.
هلاکت 91 تکفیری
به گزارش خبرگزاری تسنیم، ارتش و عشایر عراق به همراه نیروهای داوطلب موفق شدند 91 تروریست را در سامرا به هلاکت برسانند. در این حمله، هفت خودروی داعش نیز آتش گرفت.
علاوه بر هلاکت تروریست‌ها در شهر سامرا (استان صلاح‌الدین)، شماری از عناصر تکفیری نیز در استان نینوا به هلاکت رسیدند. تروریست‌ها هم با انفجار بمب در «الکراده» بغداد، هفت نفر را شهید و 20 تن دیگر را زخمی کردند.
در همین حال، «رغد» دختر «صدام» دیکتاتور معدوم عراق به همکاری خود با داعش اعتراف کرد.
به گفته منابع امنیتی، رغد و پنج شرکت یمنی از داعش در سوریه و عراق حمایت مالی می‌کنند.