kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۸۴۰
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵

سی‌ان‌ان: مصر به زودی جنبش حماس را گروه تروریستی معرفی می‌کند!

پس از معرفی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس از سوی مصر به عنوان یک گروه تروریستی، دادگاه این کشور به دنبال معرفی کل جنبش حماس به عنوان یک گروه تروریستی است.

به گزارش فارس به نقل از «سی‌ان‌ان» دادگاه رسیدگی به «امور فوری اسکندریه» مصر قصد دارد روز هفدهم ماه جاری (28 بهمن) به دادخواستی مبنی بر معرفی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به عنوان یک گروه تروریستی رسیدگی کند.
در این دادخواست حماس به عنوان شاخه نظامی جمعیت اخوان‌المسلمین معرفی شده است!
این دادخواست در حالی مطرح می‌شود که دادگاه رسیدگی به امور فوری قاهره شنبه 11 بهمن ماه گردان‌های قسام را به لیست گروه‌های تروریستی افزود که با واکنش شدید گروه‌های فلسطینی و مقاومت  مواجه شد.
از زمانی که «عبدالفتاح السیسی» ریاست مصر را به دست گرفته است سیاست مغرضانه علیه حماس و همسویی مصر با رژیم صهیونیستی تشدید شده است. این اقدام السیسی به شدت از سوی صهیونیست‌ها مورد استقبال قرار گرفته است.
توافق ملی
«فهمی هویدی» نویسنده برجسته جهان عرب و تحلیلگر مصری در مقاله‌ای در روزنامه السفیر چاپ لبنان تاکید کرد که راه حل تمام مشکلات و چالش‌هایی که مصر پس از انقلاب 25 ژانویه 2011 به آن گرفتار آمده است توافق ملی است.
وی افزود، تقسیم مصر به دو بلوک دینی و سکولار اشتباه محض است و کسانی که این ایده را مطرح می‌کنند نمی‌دانند که با این نوع تقسیم شکاف جامعه افزایش می‌یابد و سینه‌ها مالامال از کینه و نفرت می‌شود.
هویدی با دفاع از اندیشه اتفاق‌نظر، اعلام همبستگی و توافق ملی تاکید کرد، اتحاد و وحدت ملی راه حل تمام مشکلات و چالش‌های مصر است.
نویسنده معروف جهان عرب همچنین گفت که تجربه دیگر کشورها و دیدن سرنوشت آنها بهترین الگو برای دستیابی به توافق و مصالحه است.