kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۶۹۱
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰

تمامی 600 تروریست حمله‌کننده به کرکوک کشته شدند

نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق تمام 600 مهاجم به کرکوک را به هلاکت رساندند.


به گزارش واحد مرکزی خبر، منابع نیروهای امنیتی عراق خبر دادند، ارتش و پیشمرگان کرد همه 600 مهاجم به کرکوک را طی سه روز اخیر به هلاکت رساندند. داعش جمعه گذشته با 600 نیروی خود از چهار محور به کرکوک حمله کرده بود. این گروه تروریستی هرچند در لحظات نخست توانست به‌طور غافلگیرکننده، برخی مناطق را به چنگ آورد، ولی پیشمرگان کرد ضربات خردکننده‌ای را متوجه داعش کردند و این گروه تروریستی مناطق تحت اشغال را یکی  پس از دیگری، از دست داد. طی این مدت (جمعه تاکنون) همه مهاجمان به هلاکت رسیده‌اند و شمار واقعی تلفات تروریست‌ها احتمالا بیش از 600  نفر است. در همین حال، یک منبع امنیتی در استان کرکوک اعلام کرد، جنگنده‌های ائتلاف نیز منطقه «الرشاد» را در غرب کرکوک بمباران کردند. منابع غربی مدعی شدند این بمباران هلاکت بیش از 200 عضو داعش را به دنبال داشته است.
این منابع توضیح نداده‌اند که آیا این 200 تروریست کشته شده، بخشی از 600 تروریست مهاجم به کرکوک بوده‌اند، یا نه.داعش علاوه بر تحمل تلفات فوق، 9 تن از فرماندهان خود را نیز در جنوب شهر موصل  از دست دادند.
در غرب بغداد نیز ارتش عراق مواضع داعش را هدف قرار داد. این حمله که در «ابوغریب» رخ داد، هلاکت 12 تروریست و انهدام دو خودروی آنها را به دنبال داشت.در استان صلاح‌الدین هم شماری از عناصر داعش که قصد داشتند با 500 کیلو مواد منفجره به سد «سامرا» نزدیک شوند و آن را منفجر کنند، با مقاومت نیروهای مردمی و ارتش مواجه شدند و طی زدوخورد با این نیروها به هلاکت رسیدند.اما، تروریست‌ها در واکنش به شکست‌های خود، هفت نیروی داوطلب مردمی را طی انفجاری در سامرا، به شهادت رساندند و 28 تن دیگر را زخمی کردند. حملات مشابه تروریست‌‌ها در بعقوبه نیز هشت شهید و 12 زخمی به دنبال داشت.
در منطقه سنجار استان نینوا نیز یک گور جمعی متشکل از 25 جسد زن و کودک کشف شد. این افراد به دست تروریست‌ها کشته شده‌اند.
در همین حال، سران عشایر استان الانبار عراق نیز برای ایجاد ائتلاف گسترده علیه داعش فراخوان دادند.