kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۵۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸

دادگاه مصر حکم اعدام 183 عضو اخوان‌المسلمین را تأیید کرد

دادگاهی در مصر ۱۸۳ تن از طرفداران اخوان‌المسلمین را به اعدام محکوم کرد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اسکای‌نیوز، دادگاه جنایی جیزه مصر 183 تن از 188 طرفدار اخوان‌المسلمین را که در پرونده معروف به «حوادث کرداسه» متهم شناخته شده بودند، به اعدام محکوم کرد. این در حالی است که پیش از این دادگاه جنایی قاهره احکام اعدام این 188 تن را برای تایید به مفتی این کشور ارجاع داده بود با این حکم،‌ اعدام این افراد تایید شد.
در جریان درگیری‌های منطقه «کرداسه» که در تابستان و پاییز سال 2013 میلادی بعد از برکناری «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور صورت گرفت، معترضان یک پاسگاه پلیس را تصرف کردند که در جریان درگیری‌ها 13 افسر و سرباز کشته شد.
پس از این ماجرا بود که این منطقه به مدت 35 روز و در پی خارج شدن از کنترل دولت مرکزی روی آرامش به خود ندید و تحت سیطره عناصر مسلح سلفی قرار گرفت تا اینکه نیروهای امنیتی و ارتش مصر با حمله به کرداسه،‌ ضمن سرکوب معترضان، صدها تن از مظنونان به دست داشتن در این وقایع را بازداشت کرده و برای محاکمه تحویل مقامات قضایی این کشور دادند.
همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، دادگاه جنایی قاهره دیروز «ممدوح اسماعیل» وکیل حقوقی جماعت اسلامی را در پرونده مربوط به حوادث خشونت‌بار منطقه «روض الفرج» به حبس ابد محکوم کرد.
جلسه دادگاه به ریاست قاضی «صلاح رشدی» در مرکز روسای پلیس طره برگزار شد و طی آن دادگاه علاوه بر صدور حکم حبس ابد برای «ممدوح اسماعیل»، احکام تبرئه 14 متهم دیگر را صادر کرد و همچنین 80 متهم دیگر را به حبس 3 تا 10 سال محکوم نمود.
دادستانی به این متهمان اتهاماتی از قبیل «قتل عمد»، «بر هم زدن امنیت عمومی»، «پیوستن به جماعت تروریستی» و «وارد آوردن خسارت به مایملک عمومی و خصوصی» را وارد کرده است.
دادگاه ویژه قاهره روز شنبه نیز در اقدامی معنی‌دار گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد. این در حالی است که این گردان‌ها بزرگترین نیروی نظامی در حال مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند. اسرائیل از این اقدام قاهره هم به شدت استقبال کرد!