kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸

تظاهرات ساکنان غزه در محکومیت حکم دادگاه مصر علیه حماس

مردم نوار غزه با برگزاری تظاهراتی حکم دادگاه مصر علیه گردان‌های قسام را محکوم کردند.


به گزارش رسانه‌های خبری فلسطین، مردم نوار غزه دیشب در پاسخ به فراخوان جنبش حماس برای محکومیت حکم دادگاه ویژه قاهره در تروریستی اعلام کردن گردان‌های قسام تظاهراتی برپا کردند. تظاهرکنندگان حمایت خود را از گردان‌های قسام که شاخه نظامی حماس است اعلام کردند و حکم دادگاه قاهره را محکوم کردند.
دادگاه امور ویژه مصر روز شنبه طی حکمی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس را به دست داشتن در حوادث مصر متهم کرد و این گردان‌ها را یک گروه تروریستی اعلام کرد. در همین مورد «اسماعیل هنیه» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: «گردان‌های شهید عزالدین قسام عزت و افتخاری برای ماست» و خطاب به مسئولان مصر افزود: «شما خیلی چیزها را از دست دادید و دیگر هیچ پاکی و سلامت در عدالت شما باقی نمانده است.»
محافل صهیونیستی اما با استقبال گسترده‌ از حکم دادگاه مصر علیه گردان‌های قسام آن را «یک دستاورد مهم و موفقیت آمیز» در سال‌های اخیر برشمردند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «اقدامات مصر علیه جنبش حماس که آخرین مورد آن نیز حکم دادگاه این کشور مبنی بر درج نام شاخه نظامی حماس در فهرست گروه‌های تروریستی بود، موفقیتی است که اسرائیل در گذشته از عهده آن برنیامد.»