kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۵۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸

سلب تابعیت 72 شهروند بحرینی به بهانه ارتباط با ایران و حزب‌الله!

رژیم آل خلیفه مدعی شد که سلب تابعیت تعدادی از شهروندان این کشور به دلیل همکاری با ایران و حزب‌الله لبنان بوده است.


به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «النشره» لبنان، «عیسی عبدالرحمن» وزیر مشاور دولت بحرین در امور رسانه‌ای اعلام کرد که همه 72 نفری که تابعیت بحرینی از آنها سلب شده است با ایران و حزب‌الله همکاری می‌کردند و به منافع نظام ضربه وارد کرده‌اند.
وی همچنین مدعی شد که منامه بر حفظ حقوق انسانی افرادی که شهروندی آنها سلب شده تاکید دارد و به آنها فرصت شکایت و اعتراض به این حکم را در دادگاه‌های مستقل و عادل می‌دهد.
وزیر مشاور دولت بحرین ادعا کرد که در میان افرادی که سلب تابعیت شده‌اند تعدادی از وابستگان به جبهه النصره و داعش و تعدادی از شهروندان شیعه و اهل سنت حضور دارند.
چند ماه پیش نیز رژیم آل‌خلیفه 13 شهروند بحرینی را به اتهام آنچه «همکاری با ایران» نامیده بود، به زندان و سلب تابعیت محکوم کرد.
رژیم بحرین تاکنون 124 بحرینی را لغو تابعیت کرده است، این در حالی است که از هیچ تلاشی در اعطای تابعیت به بیگانگان دریغ نکرده است.
این رژیم به منظور تغییر ترکیب جمعیتی از چند سال پیش تاکنون از یک طرف طرح اعطای تابعیت به سنی‌های خارجی را در دستور کار خود قرار داد و از طرف دیگر سعی کرد که تابعیت بسیاری از شیعیان را لغو کند.
چندی پیش نیز سفیر پاکستان در بحرین اعلام کرد که 25 تا 30 هزار شهروند پاکستانی تابعیت بحرینی گرفتند و شمار شهروندان دیگر پاکستانی که انتظار دریافت تابعیت منامه را دارند حدود 5000 نفر است!