kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
خطاب به مخالفان جنگ

مک‌کین: آشغال‌ها بروید گم شوید!

گروه‌های ضد جنگ معترض به سخنرانی هنری کیسینجر وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در نشست کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور با فحاشی سناتور مک کین روبه‌رو شدند.



به گزارش تسنیم به نقل از نشریه کنگره آمریکا، پس از آنکه گروه‌های ضد جنگ با برپایی اعتراض در نشست کمیته نیروهای مسلح سنا، سخنرانی هنری کیسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا را مختل کرده و خواستار بازداشت وی به خاطر جنایت‌های جنگی شدند، «جان مک کین»،  سناتور جمهوری‌خواه و حامی تروریست‌های سوری معترضان را «آشغال‌های پست» خطاب کرد.
گروه‌های ضد جنگ با سر دادن شعارهایی خواستار بازداشت هنری کیسینجر وزیر خارجه سابق آمریکا به خاطر جنایت‌های جنگی شدند. کیسینجر در جایگاه صندلی شاهد نشسته بود و معترضان و عکاسان، اطراف وی را احاطه کرده بودند. معترضان به شدت نسبت به نقش کیسینجر در دولت «نیکسون» در دوران جنگ ویتنام، بمباران «کامبوج» و سایر مسائل، اعتراض داشتند.زمانی که معترضان توسط نیروهای پلیس به بیرون از جلسه هدایت شدند، «مک‌ کین» گفت: «من برای سال‌های زیادی است که عضو این کمیته بوده‌ام و هرگز چیزی به این اندازه ننگین و نفرت‌انگیز ندیده بودم.»
وی سپس خطاب به معترضان  گفت: «آشغال‌های پست از اینجا گم شوید.» مک‌کین روز پنج‌شنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که معترضان به صورت فیزیکی، کیسینجر را تهدیدکرده بودند!