kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۱۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
حمله موشکی حزب‌الله به کاروان نظامی اسرائیل

اولین گام انتقام صاعقه مرگ بر سر صهیونیست‌ها

رزمندگان مقاومت طی عملیاتی دقیق و پیچیده در مزارع اشغالی «شبعا» واقع در جنوب لبنان، 17 نظامی صهیونیست را از پای درآوردند و ده‌‌ها نظامی دیگر را مجروح کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مقارن ظهر دیروز رزمندگان مقاومت طی عملیاتی حساب شده، یک کاروان از نظامیان صهیونیست را در کمین خود گرفتار کردند و با موشک‌های ضد زره، 9 خودروی زرهی و نظامی آنها را منهدم کردند. آمار اولیه تلفات نظامیان صهیونیست، 17 تن اعلام شد که یک افسر ارشد نیز از جمله این کشته‌شدگان است.
حال پنج نظامی مجروح هم بسیار وخیم اعلام شده است.
جنبش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه شماره یک خود، مسئولیت این عملیات را رسما برعهده گرفته و اعلام کرده است که «گردان شهدای قنیطره» این عملیات را انجام داد.
عملیات دیروز در واقع، نخستین ضرب شست حزب‌الله در واکنش به حمله موشکی چند روز قبل اسرائيل به منطقه «قنیطره» سوریه صورت گرفت. در حمله موشکی فوق، پنج رزمنده حزب‌الله و یک فرمانده سپاه کشورمان شهید شده بودند.
اما رژیم صهیونیستی که با عملیات حزب‌الله در مزارع اشغالی شبعا غافلگیر شده بود، نیروهای ویژه ذخیره خود را فرا خواند و شمال فلسطین اشغالی را منطقه بسته نظامی اعلام کرد. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین، برخی مناطق جنوب لبنان از جمله «کفر شوبا» و «المجیدیه» را با گلوله‌های توپ و خمپاره هدف قرار دادند. در این میان یک نیروی پاسدار صلح سازمان ملل موسوم به «یونیفل» بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست کشته شد.
در پی عملیات حزب‌الله همچنین، فرودگاه‌های «حیفا» و «روش بینا» در فلسطین اشغالی تعطیل شدند و مسیرهای اصلی شهرک صهیونیستی «کریات شمونه» به شمال و غرب فلسطین اشغالی نیز بسته شد. یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد، احتمال دارد یک نظامی اسرائیلی در طی عملیات حزب‌الله مفقود شده باشد. خبرگزاری ملی لبنان نیز این خبر را تایید کرد.
رژیم صهیونیستی همچنین، از همان ابتدای عملیات دیروز، سانسور شدیدی را بر رسانه‌های این رژیم تحمیل کرد. منابع صهیونیستی مدعی شده بودند که در عملیات حزب‌الله تنها یک نظامی اسرائيلی کشته و یک خودروی نظامی «هامر» نیز منهدم شد. اما، «غسان بن جدو» مدیر شبکه المیادین، شخصا مقابل دوربین این شبکه قرار گرفت و شمار واقعی تلفات و انهدام خودروهای ارتش صهیونیستی را اعلام کرد.
برای صهیونیست‌ها هنوز مشخص نشد که رزمندگان حزب‌الله چطور توانستند به مناطق اشغالی مزارع شبعا نفوذ کنند و عملیات فوق را به اجرا درآورند. به همین خاطر، برخی منابع صهیونیست احتمال دادند، مقاومت از طریق تونل‌های زیرزمینی توانست به منطقه نفوذ کند.
همچنین،‌ بر اساس اخبار منتشر شده از طرف منابع صهیونیستی، مشخص شد، کاروانی که هدف حمله حزب‌الله قرار گرفت، از تیپ  «گولانی» بودند؛ تیپی که از زبده‌ترین عناصر ارتش صهیونیستی هستند.
در پی این حمله، ارتش رژیم صهیونیستی در ساختمان وزارت جنگ جلسه اضطراری تشکیل داد و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌‌وزیر رژیم اسرائیل هم در نخستین واکنش به این حمله گفت: پیشنهاد می‌کنم که ما را امتحان نکنید. وی مدعی شد که اسرائیل با قدرت به این عملیات پاسخ خواهد داد.
هرچند این پاسخ حزب‌الله به اسرائیل بسیار سنگین‌تر از حمله ارتش صهیونیستی به قنیطره بوده است، ولی به اعتقاد کارشناسان، مقامات تل‌آویو باید طی روزها و هفته‌های آتی منتظر پاسخ‌های دردناک‌تری از جانب حزب‌الله و مقاومت باشند.