kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۱۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
در مراسم تقدیر از فعالان مبارزه با فساد

نادران: رهبر معظم انقلاب بانی مبارزه با فساد در کشور هستند

مراسم تقدیر از فعالان سیاسی و رسانه‌ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور احمد توکلی، الیاس نادران و علیرضا زاکانی در فرهنگسرای اندیشه تهران به همت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان برگزار شد.

الیاس نادران در این همایش اظهار داشت:  اگر قرار است در مورد مبارزه با فساد تشکری صورت بگیرد، ابتدا باید از مقام معظم رهبری این تشکر را صورت داد، چرا که ایشان بانی مبارزه با فساد بوده‌اند.
وی گفت: در بحث مبارزه با فساد نباید سیاه‌نمایی صورت گیرد و باید در حد خود مسئله، به مسئله پرداخته شود، چرا که برخی‌ها به دنبال القا کردن این مسئله هستند که همه فاسدند و این خط کمک به دشمنان نظام است.
نادران همچنین تاکید کرد: در مجلس هشتم علی‌رغم همه فشارها، 216 نماینده به قوه قضائیه درخواست کرده‌اند که به دو مصداق دانه‌درشت متهمین فساد رسیدگی کنند، بنابراین مجلس تاکنون در بحث مبارزه با فساد سربلند بیرون آمده و به وظیفه خود عمل کرده است.
وی تأکید کرد: درباره فساد هیچ برخورد جناحی وجود ندارد، چرا که مفسدان به دنبال پشتیبانی سیاسی برای خود هستند و همچون شهرام جزایری به همه باج می‌دهند، بنابراین برخورد جناحی با مسئله اشتباه است زیرا این یک عزم ملی است و همه آنهایی که دل در گرو نظام دارند باید در مقوله مبارزه با فساد، حساس باشند.
پرونده رحیمی را از سال 83 پیگیری می‌کردیم
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: امروز در کشور مسائل مختلف و اتهامات مختلفی به افراد زده می‌شود که یکی از آنها بحث نقل و انتقالات ارزی است، اما ما در مورد این مسائل مختلف ابتدا با مسئولان ذی‌ربط صحبت و مسئله را تعقیب می‌کنیم، اما اگر از طریق مجاری موجود، کار دنبال نشود، مجبوریم مسئله را با افکارعمومی در میان بگذاریم و از آنان کمک بگیریم.
نادران پیگیری پرونده محمدرضا رحیمی را از سال 83 عنوان و تصریح کرد: ما از سال 83 با ریاست وی در دیوان محاسبات مخالف بودیم و ادله هم داشتیم، اما آن موقع لازم نبود که این موارد گفته شود، اما جریاناتی بودند که مسئله را تعقیب کردند و آقای رحیمی ریاست دیوان محاسبات را برعهده گرفت و درنهایت مشخص شد حق با دوستان ما بود.
به پرونده‌های مهدی هاشمی و استات اویل هم رسیدگی شود
احمد توکلی نماینده تهران نیز در این همایش با اشاره به نتیجه رسیدن پرونده رحیمی اظهار داشت:  امیدواریم که قوه قضائیه با پرونده‌های بزرگ دیگری همچون مهدی هاشمی، سعید مرتضوی،کرسنت و استات اویل نیز با عدالت و دقت رسیدگی کند، تأکید بر عدالت و دقت به این دلیل است که هیچ‌کس نمی‌خواهد و دوست ندارد که کسی بی‌گناه به زندان بیفتد.
وی ادامه داد: ما در مورد پرونده رحیمی هم متأسف و هم خوشحالیم؛ متأسف به این خاطر که در جمهوری اسلامی ایران کار به جایی رسیده که معاون اول رئیس‌جمهور تعقیب می‌شود و خوشحال از اینکه با پرونده فساد وی قاطعانه برخورد شد.
توکلی گفت :  در خصوص تخصیص امتیاز واردات به مبلغ 650 میلیون یورو به یک تاجر خاص که بنده با آن مخالفت کردم و بعد از مدتی تلاش خصوصی گزارش آن را به مردم داده‌ام هنوز باعث عبرت کافی نشده است و همین رانت وارداتی دارد به واردکنندگان دولتی داده می‌شود که ما مخالف آن هستیم.
نماینده مردم تهران در مجلس، تأکید کرد: این رانت چه به یک تاجر خصوصی و چه به مسئول دولتی داده شود ما مخالف آن هستیم و این تبعیض ممنوع است ولی در عین حال ما نمی‌خواهیم آبروی کسی را ببریم یا جنجال درست کنیم اما با این حرف‌ها و جنجال‌ها هم از میدان به در نمی‌رویم.
دولت وقت را مقصر می‌دانم
وی در ادامه این نشست در خصوص پرونده بابک زنجانی و اقدامات مجلس برای رسیدگی قضائی به این پرونده تصریح کرد: ما زمانی که فهمیدیم این اتفاق افتاده است نامه‌ای را به رؤسای سه قوه نوشتیم و عده‌ای از نمایندگان نیز آن را امضاء‌ کرده‌اند که او تحت تعقیب قرار بگیرد چرا که تا آن زمان آزاد بود.
توکلی یادآور شد: بنده نزد آقای لاریجانی رفتم و گفتم چرا او را بازداشت نکرده‌اید که آقای لاریجانی گفت: شاید این کار مخل استیفای حقوق دولت شود اما بنده پاسخ دادم که این نگرانی جایی ندارد. لذا فردای آن روز بابک زنجانی بازداشت شد.
توکلی رسیدگی به پرونده‌های مالی را امری دشوار دانست و تأکید کرد: اگر در چنین پرونده‌هایی هماهنگی نباشد کار دشوارتر می‌شود اما بنده دولت وقت را مقصر می‌دانم.
قوه قضائیه نباید منفعل شود
علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران نیز در این همایش گفت: قوه قضائیه نباید در برخورد با کسانی که پرونده فسادشان قطورتر است، منفعل شود و اتفاقات امروز کشور حکایت می‌کند کسانی که در اواخر دهه 70 و در دهه 80 منشأ فساد بوده‌اند در حال حاضر دارند برمی‌گردند و اسنادش نیز در دست ماست.
وی ادامه داد:  کسانی که در پرونده کرسنت 850 هزار دلار رشوه گرفته بودند به عنوان وارد کننده بنزین مدال می‌گیرند. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مسئول الحاقیه 6 کرسنت که لکه سیاهی بود و با اعتراضات ما هم مواجه شد در حال حاضر مسئولیت می‌گیرد و وقتی امروز تصمیمی می‌گیرد 5 سال آینده صدایش در می‌آید.
نباید مردم را ناامید کرد
وی با بیان اینکه کسانی که کارشان لکه ننگ نظام بود امروز مسئولیت دستشان است تصریح کرد: بنابراین این مسیر تمام شده نیست و شروع یک راه است اما نباید نا امید بود و معتقدیم باید هزینه داد و در آینده نیز به پیچیدگی‌های فساد افزوده می‌شود.
زاکانی در عین حال گفت: نباید در فساد مسیری را رفت که مردم ناامید شده و دشمن فاسد بخواهد برای مخدوش کردن چهره پاک نظام اسلامی از آن بهره بگیرد.
گفتنی است سیدنظام الدین موسوی دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان در مراسم تقدیر از فعالان سیاسی و رسانه ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره صدور حکم رحیمی اظهار داشت: ما این موضوع را امروز از زبان نمایندگان شجاع، خدوم و بصیری که طی این سال‌ها فارغ از نگاه سیاسی و جناحی فرایند را به سمتی پیش بردند که دستگاه قضایی توانست در برابر یک مفسده اقتصادی که می‌توانست آفت نظام باشد، ایستاد و آن را به فرجام رساند، می‌شنویم.