kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۱۰۷
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مطرح کرد

واکنش کاخ سفید به پیاده‌روی ژنو و غنی‌سازی 60 درصدی

سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی، پیاده‌روی ظریف و کری را امری معمول دانست و طرح مجلس شورای اسلامی برای غنی‌سازی 60 درصد را نیز موضوعی مربوط به سیاست داخلی ایران عنوان کرد.

«جنیفر ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت: طرح مجلس ایران برای افزایش غنی سازی به 60 درصد، تنها یک موضوع پارلمانی مربوط با سیاست داخلی ایران است و ما در هر حال انتظار داریم که ایران به مفاد توافق ژنو پایبند بماند.
ساکی در ادامه با اشاره به طرح این مسئله در مجلس ایران در واکنش به طرح تحریم‌های بیشتر سناتورهای جمهوریخواه گفت: ما بارها گفته‌ایم که طرح تحریم‌های جدید بر روند مذاکرات اثری مخرب گذاشته و کل رژیم تحریم‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.
قدم زدن وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو و بازتاب آن در محافل سیاسی ایران موضوع سؤال خبرنگار دیگری بود که خانم سخنگو در پاسخ گفت: آقای ظریف و کری بارها با هم ملاقات‌های خوب و مفیدی داشتند و این امری معمول است اما درخصوص مسائل داخلی سیاسی ایران نظری نمی‌دهم.
 جو بایدن: قیمت نفت پایین می‌ماند
در همین حال، «جو بایدن» معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا  در نشست «امنیت انرژی کارائیب» گفت: «اکنون قیمت نفت زیر هر بشکه 50 دلار است و احتمالا قیمت نفت برای چند سال آینده تقریبا پایین باقی بماند.»
اظهارنظر بایدن در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از تحلیلگران و مقامات کشورهای مختلف، کاهش شدید قیمت نفت طی ماه‌های اخیر را ناشی از سیاست‌های آمریکا و با همدستی عربستان سعودی برای اعمال فشار بر ایران، روسیه و ونزوئلا ارزیابی کرده‌اند.
 میزگرد هسته‌ای در مونیخ
به گزارش تسنیم، «وولفگانگ ایشینگر»،رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ، در نشست خبری با خبرنگاران در برلین با هدف تشریح برنامه‌ها و محورهای اصلی مطرح در پنجاه و یکمین کنفرانس امنیتی مونیخ که قرار است در روزهای 6 تا 8 فوریه (17 تا 19 بهمن ماه) در شهر مونیخ برگزار شود،گفت: برگزاری میزگردی هسته‌ای در مونیخ با حضور وزیران خارجه ایران، آمریکا ، آلمان و فرانسه پیش‌بینی شده است.