kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین:

کرانه باختری از کمک ایران استقبال می‌کند

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین گفت: کرانه باختری از کمک ایران استقبال می‌کند.

«عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین، تاکید کرد که ایران یک کشور اسلامی بزرگ است و همواره از فلسطین دفاع و حمایت کرده است و آن را یک تکلیف دینی و انسانی می‌داند.
وی که از دوستان و همکاران نزدیک «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است، گفت: اطمینان دارم محمود عباس (ابومازن) در انتظار دریافت دعوت نامه رسمی برای سفر به تهران است.
عزام الاحمد در این گفت‌وگو که همزمان با سفر او به لبنان در سفارت فلسطین در بیروت و قبل از نشستش با مسئولان گروه‌های فلسطینی برای بررسی اوضاع اردوگاه‌ها به‌ویژه عین‌الحلوه انجام شد، به سؤالات مختلفی از جمله درباره روابط ایران و فلسطین، حمله رژیم صهیونیستی به القنیطره، بحران سوریه، روابط بین جنبش‌های فتح و حماس و اوضاع اردوگاه عین‌الحلوه در جنوب لبنان پاسخ گفت.
عضو کمیته مرکزی جنبش فتح درباره تاکید تهران بر ضرورت کمک به مسلح شدن کرانه باختری مانند نوار غزه برای مقاومت در مقابل تجاوزهای دشمن صهیونیستی گفت: بیشترین رویارویی بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی در کرانه باختری روی می‌دهد. دشمن صهیونیستی درصدد ایجاد جدایی بین کرانه باختری و نوار غزه است تا بتواند هر دوی این مناطق فلسطینی را تحت کنترل خود درآورد.
وی خاطرنشان کرد: کرانه باختری از کمک ایران استقبال می‌کند. این سیاستمدار فلسطینی اضافه کرد: اگر در مبارزه با اسرائیل جدیت داریم باید وحدت را حفظ کنیم، باید فلسطین را به صورت یکپارچه ببینیم و همه تلاش خود را در جهت این وحدت بکار ببندیم و نباید هیچ یک از ابزارها و شیوه‌های مبارزه را از نظر دور سازیم.
عزام الاحمد افزود: حمله به گروهی از مجاهدان مقاومت در منطقه القنیطره سوریه، با هدف غبارآلود کردن فضا و بر هم زدن آرامش انجام گرفت و هدف اصلی این جنایت تضمین موفقیت جناح راست رژیم صهیونیستی در انتخابات پیش‌رو بود.
به گزارش ایرنا، این سیاستمدار فلسطینی تصریح کرد: کسانی که به دنبال نابودی سوریه هستند خیر و صلاح را برای سوریه و حتی برای فلسطین نمی‌خواهند، این موضع، موضع مقامات رسمی فلسطین و محمود عباس است و من به عنوان عضوی از کمیته مرکزی جنبش فتح این موضع را از جانب آن نیز اعلام می‌کنم.