kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
امروز و با حضور خانواده شهدا و مسئولین کشوری و لشکری

دومین یادواره شهدای لاله‌های آسمانی برگزار می‌شود

دومین یادواره شهدای لاله‌های آسمانی امروز و از ساعت 8 شب در مسجد احمدیه میدان منیریه تهران برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی دومین یادواره شهدای لاله‌های آسمانی با بیان این مطلب اظهار کرد: اولین دوره این یادواره شهدا سال گذشته برگزار شد و مورد توجه و استقبال خوب مسئولین و شهروندان قرار گرفت و همین امر باعث شد تا دومین یادواره هم امسال با رویکرد پاسداشت جایگاه و ایثار شهدا و با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره این بزرگ‌مردان امروز برگزار شود. محمد صالحی افزود: برگزاری این یادواره گامی خواهد بود در جهت تداعی  جانبازی و سرافرازی غیورمردان ایران عزیز و تلاش خواهد شد تا جوانان و نسل جدید که ذهنیت کمتری از جبهه و رشادتهای شهدا و ایثارگران دارند، بیش از پیش با سیره زندگی این مردان آسمانی آشنا شوند. صالحی ادامه داد: در این مراسم که مسئولین لشکری و کشوری حضور خواهند داشت، راویان دفاع مقدس و همرزمان شهدای انقلاب اسلامی با بیان خاطرات و داستان‌های واقعی از دوران دفاع مقدس به ترویج و اشاعه فرهنگ از جان گذشته‌ای جوانمردان ایران اسلامی خواهند پرداخت.
وی تصریح کرد: در دومین یادواره تلاش خواهد شد تا نقشه راه  برگزاری این چنین یادواره‌هایی در سال‌های آینده با مشارکت نهادهای مختلف ترسیم و اجرای این دسته برنامه‌های جهادی راه توسعه اسلامی کشور را هموارتر سازد.
صالحی ادامه داد: مشارکت و حضور مسئولین  شهرداری و شورای شهر، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان بسیج نقش برجسته‌ای در برگزاری این یادواره بر عهده داشته و هیئت عزاداران حضرت علی‌اصغر(ع) هم مسئولیت هر چه بهتر برگزاری این مراسم را در دستور کار خود قرار داده است.
دبیر اجرایی این یادواره در خصوص افراد شرکت‌کننده در یادواره شهدای لاله‌های آسمانی اظهار کرد: تعدادی از فرماندهان نیروهای انتظامی و سپاه و بسیج، خانواده شهیدان  و جمع کثیری از جوانان در دومین یادواره لاله‌های آسمانی شرکت می‌کنند.
گفتنی است در این مراسم استاد میرزاخانی، قاری برجسته قرآن به قرائت آیات الهی و در ادامه سردار داود غیاثی‌راد، مشاور بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و از فرماندهان دوران جنگ به سخنرانی پرداخته و پس از تجلیل از خانواده شهدا، مداحان و ذاکرین اهل‌ بیت عصمت و طهارت به مدیحه‌سرایی و مداحی خواهند پرداخت.