kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷

حوادث کوتاه از کشور

اختلاف خانوادگی به قتل انجامید
ایلام- باشگاه خبرنگاران: فرمانده انتظامی ایلام گفت: در درگیری ناشی از اختلافات خانوادگی یک نفر به ضرب گلوله کشته شد، و قاتل پس از فرار از محل حادثه اقدام به خودکشی کرد.
سرهنگ دولتی افزود: در حادثه دیگر مشکوک به خودکشی یک نفر به دلیل سوختگی جان باخت.وی ادامه داد: پلیس پس از انجام اقدامات مربوطه جسد را برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل کرد.
درگیری خونین دو همسایه
ایوان- باشگاه خبرنگاران:  در پی اختلاف دو همسایه بر سر ایجاد دیوار میان خانه‌ها یکی از طرفین با شلیک گلوله به طرف همسایه خود وی را از پای درآورد. ضارب پس از این حادثه متواری شد، و در مکان دیگری اقدام به خودزنی کرده، و به زندگی خود نیز پایان داد.
دلایل حادثه توسط عوامل انتظامی استان ایلام در دست پیگیری است.
زن همسرکش
مشهد- باشگاه خبرنگاران: در پی مراجعه زن 28 ساله‌ای به کلانتری و اعلام مفقودی همسرش پلیس، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرد.
بازپرس ویژه قتل با اعلام این مطلب گفت: پلیس پس از تحقیقات لازم به این زن مشکوک شده، وی را دستگیر کرد.
سیدجواد حسینی افزود: همسر مقتول در بازجویی اعتراف کرد که 24 مهرماه شوهرش را به قتل رسانده و جسدش را در زیرزمین خانه دفن کرده است.وی با اعلام اینکه جسد مقتول در زیرزمین منزل یاد شده کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد، تصریح کرد: تحقیقات پیرامون انگیزه قتل، و شناسایی همدستان احتمالی قاتل ادامه دارد.
شعله‌های آتش پیرزن را در کام کشید
سبزوار- باشگاه خبرنگاران:معاون فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی سبزوار گفت: در اثر آتش‌سوزی یک واحد مسکونی در این شهر یک زن ساکن در آن جان خود را از دست داد.عباس معصومی‌صدر افزود: این حادثه در محله گلستان این شهر اتفاق افتاد.وی ادامه داد: نیروهای این سازمان بلافاصله در محل حادثه حضور یافته و حریق را مهار کردند.
معصومی یادآور شد: در این حادثه یک زن حدود 85 ساله که در واحد مسکونی مزبور تنها زندگی می‌کرد، جان خود را از دست داد.
تصادف منجر به آتش‌سوزی
سرویس شهرستانها:فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی اعلام یک مورد تصادف بین دو دستگاه تریلر و وقوع آتش‌سوزی در مسیر جاده سرولایت، بلافاصله ماموران انتظامی چکنه و پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ حسینی افزود: ماموران در اولین اقدام پس از مشاهده شدت حریق مسیر تردد را تحت کنترل خود قرار دادند و جاده را برای لحظاتی مسدود کردند تا حریق خسارت جانی به بار نیاورد.وی تصریح کرد: برابر نظر کارشناس پلیس راه علت اصلی این برخورد تجاوز و گردش به چپ خودرو تریلی کشنده اعلام شده است.حسینی با اشاره به خسارت 3 میلیارد و 800 میلیونی این حادثه خاطر نشان کرد: حادثه خسارت جانی نداشت.
کشف 905 کیلو مواد افیونی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی رباط‌کریم گفت: با اجرای 25 مرحله طرح مبارزه با سوداگران مرگ و خرده‌فروشان مواد مخدر و مواد روانگردان، پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در 10 ماه گذشته موفق به کشف 905 کیلوگرم انواع مواد مخدر شد.
«علیزاده» افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر طی این مدت 41 کیلو شیشه، 20 کیلو هروئین، 85 کیلو حشیش و 753 کیلوگرم تریاک را کشف کردند.وی ادامه داد: این مقدار کشفیات در مقایسه با سال گذشته رشد 89 درصدی داشت و در همین ارتباط 13 باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و 32 قاچاقچی شاخص مواد مخدر و 794 توزیع‌کننده مواد مخدر دستگیر شدند.
توقیف 420 کیلو تریاک در دلگان
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه تعدادی از قاچاقچیان مسلح با استفاده از خودروهای تندرو قصد جابه‌جایی مقادیر قابل توجهی مواد مخدر در محورهای فرعی دلگان را دارند، ماموران انتظامی این شهرستان بررسی موضوع را به طور گسترده آغاز کردند.
سرتیپ دوم پاسدار حسین رحیمی افزود: ماموران پلیس آگاهی دلگان پس از مدت‌ها اقدامات گسترده دوشنبه شب خودرو سمند حامل مواد مخدر را که در محور «دلگان- ذهکلوت» در حال تردد بود شناسایی و تحت نظر قرار دادند.
وی تصریح کرد: ماموران به خودرو دستور ایست دادند اما راننده بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کرد و ماموران پس از تعقیب و گریز موفق به توقیف این خودرو شدند.
رحیمی خاطرنشان کرد: ماموران ضمن دستگیری راننده، در بازرسی از خودرو 420 کیلوگرم تریاک به همراه یک قبضه سلاح کلاشینکف و مقداری مهمات مربوط را کشف و ضبط کردند.
جاسازی 157 کیلو حشیش
حاجی‌آباد- باشگاه خبرنگاران: سرپرست فرماندهی انتظامی حاجی‌آباد گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان از جابه‌جایی محموله‌های مواد افیونی توسط یک باند بزرگ از سوداگران مرگ مطلع شدند و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: با تشکیل چند اکیپ عملیاتی، ماموران با اعزام به مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان، محورهای مواصلاتی را به طور نامحسوس تحت پوشش قرار دادند و یک دستگاه خودرو مشکوک را متوقف کردند.
این مسئول انتظامی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو مقدار 157 کیلو و 600 گرم مواد مخدر  از نوع حشیش که به طرز ماهرانه‌ای زیر بار کودهای حیوانی جاسازی شده بود، کشف و در این ارتباط یک نفر را دستگیر کردند.
باند توزیع حشیش متلاشی شد
اردبیل- فارس: دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: با تلاش سربازان گمنام امام عصر(عج) از یک باند قاچاق بین‌المللی بیش از 103 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد.
ناصر عتباتی افزود: این باند بین‌المللی اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کرد و این بار در استان اردبیل قصد توزیع و فروش بیش از 103 کیلوگرم مواد مخدر را داشت که با مراقبت‌های انجام شده عوامل این باند دستگیر شدند.وی ادامه داد: ماموران با توقف وسیله نقلیه و بازرسی از آن این میزان مواد مخدر را کشف و سردسته این باند را دستگیر کردند.