kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۷۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
فرمانده نیروی انتظامی:

غربی‌ها پس از موضوع هسته‌ای به سراغ مسائل دیگر می‌روند

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این موضوع که مسئله هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست گفت: اگر این بهانه حذف شود، غربی‌ها به دستاویز دیگری دست‌می‌زنند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در سومین گردهمایی سراسری دست‌اندرکاران نشریات علمی ناجا، گفت: دلیل اصلی تحریم‌ها، سد کردن پیشرفتها است و واضح است که موضوع هسته‌ای، شاخصی از سطح پیشرفت کشور است.
وی با اشاره به عرصه‌های بیوتکنولوژی و نانو در کنار انرژی هسته‌ای تصریح کرد: در این عرصه‌ها ما با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستیم و پیشرفت علمی ما علی‌رغم تمام تحریم‌ها، فشارها، دشمنی و جبهه‌سازی علیه جمهوری اسلامی برای ناظران خارجی هم جای تعجب دارد.
احمدی‌مقدم تصریح کرد: پیشرفت کشور در عرصه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ارتقای طراز کشور در سطح بین‌الملل ممکن نیست مگر اینکه ابتدا پیشرفت‌های علمی صورت گیرد، چرا که رابطه مستقیمی بین پیشرفت علمی و پیشرفت کشور در طبقه‌بندی‌های مربوطه وجود دارد.
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با تأکید بر اینکه پلیس حرفه‌ای به دانش حرفه‌ای نیاز دارد، گفت: ما باید سطح علمی پلیس را متناسب با نیازهای امنیت جامعه و دنیا ارتقا دهیم.
وی گفت: تنوع و پیچیدگی‌های مأموریت‌های ناجا و تهدیدات نو به نو لازمه‌اش آن است که پلیس حرفه‌ای داشته باشیم و اولین گام در پلیس کاملاً‌حرفه‌ای، حرفه‌ای شدن در دانش و فرا گرفتن دانش‌‌های حرفه‌ای است.
 این مقام ارشد انتظامی افزود: بنا داریم آموزش خود را به صورت تخصصی و تکمیلی در کارشناسی ارشد، دکتری و دوره‌های تخصصی گسترش دهیم.
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: پلیس مرتباً با ابزار جدید و شگردهای جدید متخلفان روبه‌رو است؛ بنابراین باید به ابزاری مسلط باشد تا رفتارهای مجرمانه را دور کند، پلیس حرفه‌ای به دانش حرفه‌ای نیاز دارد که آن هم نیازمند دانش تخصصی و تکمیلی است.
وی با بیان این مطلب که امنیت یک شبکه جهانی است و همه به هم مرتبط هستند، اظهار داشت: امروز داعش در عراق و سوریه است ولی در استرالیا و کانادا بودجه مبارزه با داعش را پیش‌بینی می‌کنند.
سردار احمدی‌مقدم گفت: تروریسم، جنایت و ناامنی مثل اپیدمی است که به سرعت رشدیابنده است، لذا باید تبادل دانش بین‌المللی را افزایش دهیم و خوشبختانه ما در پلیس بین‌الملل از پلیس‌های فعال هستیم و مشارکت‌ فعالی داشته‌ایم.این مقام ارشد انتظامی با بیان این مطلب که یک نوع بدبینی به نشریات وجود دارد و افراد فکر می‌کنند که نشریات دکوری برای تزیین دکوراسیون مدیران هستند، گفت: تولید علمی ما باید به تولید میدانی وصل شود.
 سردار احمدی‌مقدم با بیان این مطلب که ما در نیروی انتظامی تلاش کرده‌ایم اعتبارات تحقیقاتی خود را به ساختمان، خودرو، کامپیوتر یا چند قفسه کتاب تبدیل نکنیم، خاطرنشان کرد:‌ اگر ریالی نیز بدهیم باید ما به ‌ازای آن در صحنه مأموریت قابل مشاهده باشد و امروز می‌توانیم ادعا می‌کنیم که توفیقات ناجا در تبدیل دانش به عمل، آغاز شده است.