kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
پس از نجات دختر محجبه از دست اوباش

اراذل با قمه و چاقو ، بسیجی آمر به معروف را راهی بیمارستان کردند

مزاحمین به نوامیس مردم با حمله به یک بسیجی آمر به معروف با چاقو و قمه وی را در آستانه شهادت قرار دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران حدود 10 روز پیش چند نفر از اراذل و اوباش محله‌ای در ازنا واقع در استان لرستان با محاصره دختر جوان محجبه‌ای قصد ربودن و هتک حرمت وی را داشتند.
بنابراین گزارش مهدی فرجی که از بسیجیان و کسبه کوی بازار شهر است با مشاهده این حادثه مجبور به دخالت در ماجرا به قصد نجات دختر برآمده و مانع از اهداف شوم اراذل شد.
این گزارش می‌افزاید، اما متاسفانه این غائله به این جا ختم نشد  و اراذل و اوباش که کینه این بسیجی را به دل گرفته بودند پس از گذشت 10 روز از ماجرای قبلی، این آمر به معروف و ناهی از منکر را در اقدامی تلافی‌جویانه در عصر روز شنبه گذشته در محله تنها به دام انداخته و با چاقو و قمه به وی حمله‌ور شده و پس از وارد کردن ضربات متعدد به وی متواری شدند.
بر اساس گزارش‌های دریافتی از «ازنا» حال عمومی این جوان با غیرت و با وجدان آمر به معروف به علت شدت جراحات وارده به ناحیه سر وخیم اعلام شده و هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است. والدین و همسر وی و جمعی از بازاریان و ورزشکاران ازنا خواستار دستگیری فوری اراذل و اوباش و ریشه‌کنی این‌گونه هنجارشکنی‌ها در شهرشان شدند.
بی‌شک بروز این حوادث ناگوار در رویارویی با منکرات، قصه تلخی است که تمامی ندارد و نخواهد داشت و مسئولان ذی‌ربط به جای تصمیمات مقطعی و بعضا غیرمنطقی برای  آمران به معروف از جمله دارا بودن کارت ویژه به عنوان یکی از شروط امر به معروف و نهی از منکر غیر از آنکه اوباش و سرکشان از اخلاقیات را جری‌تر می‌کند فایده دیگری ندارد. چرا که نه داشتن کارت مخصوص امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند غیرت دفاع از حریم نوامیس در شرایط ویژه را ایجاد کند و نه نداشتن آن می‌تواند مانع بروز غیرت و مردانگی در نجات جان و آبروی حریم خانواده‌ها در انظار عمومی باشد.