kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۶۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶

سخت‌ترین کولاک نیویورک

رسانه‌های آمریکا اعلام کرده‌اند یکی از سخت‌ترین توفان‌های برفی تاریخ نیویورک و سواحل شرقی آمریکا در راه است. گفته می‌شود حدود 50 میلیون نفر با این توفان روبه‌رو خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، در حال حاضر در چهار ایالت آمریکا حالت فوق‌العاده اعلام شده و همه ادارات ذی‌ربط نیروهای خود را بسیج کرده‌اند. بنابه گزارش سی‌ان‌ان، مقامات در نیویورک، پنسیلوانیا، ماساچوست و نیوجرسی در یک اقدام احتیاطی مدارس را تعطیل کردند و هشدار داده‌اند برف که با توفانی با سرعت 130 کیلومتر همراه است، موجب کولاک بی‌سابقه می‌شود گفته می‌شود که ارتفاع برف در بیشتر مناطق به یک متر می‌رسد.
مقامات در چهار ایالت از مردم خواسته‌اند از سفر خودداری کرده در خانه‌های خود بمانند و در مکان‌های امن پناه گیرند.بنا به گزارش‌های رسیده، تاکنون 5 هزار پرواز لغو یا با تأخیر انجام شده است و مردم فروشگاه‌ها و مراکز خرید مواد غذایی را خالی کرده‌اند.شهردار نیویورک نیز هشدار داده است، این شهر با عظیم‌ترین بارش برف در تاریخ خود مواجه شده است.پلیس آمریکا نیز دربرخی مناطق که با خطر بیشتر مواجه هستند، ممنوعیت رفت و آمد در راهها را اعلام کرده است. بنا به پیش‌بینی‌های انجام شده در برخی مناطق ساحلی شمال شرقی آمریکا در کنار اقیانوس اطلس نیز توفان موجب جاری شدن سیل و قطع برق خواهد شد.