kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱

توزیع رایگان نشریه موهن در تل‌آویو

نسخه‌های خریداری شده از نشریه موهن به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) در سرزمین‌های اشغالی توزیع شد.

به گزارش ابنا، نشریه فرانسوی شارلی ابدو که اقدام به انتشار کاریکاتور موهن به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) کرده بود، در سرزمین‌های اشغالی و تل‌آویو توزیع شد.
«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با حمایت از شارلی ابدو خواستار وارد کردن این نشریه به اراضی اشغالی شده بود.
وی که رئیس حزب «خانه ما اسرائیل» نیز هست، در اجتماع اعضای حزب خود به آنان توصیه کرد با خرید عمده این نشریه، ضمن کمک مالی به دست‌اندرکاران آن، نسخه‌های خریداری شده را رایگان در میان مردم پخش کنند.
برهمین اساس، نسخه‌هایی از این نشریه هتاک خریداری شده و رایگان میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی توزیع شده است.
شیخ «عکرمه صبری»، رئیس هیئت عالی اسلامی قدس و خطیب مسجدالاقصی با انتقاد از این اقدام رژیم صهیونیستی گفت: این کار باعث تحریک احساسات مسلمانان خواهد شد.
تیراژ نشریه شارلی ابدو که در گذشته از 60 هزار نسخه فراتر نمی‌رفت از زمان حمله مسلحانه به دفتر این نشریه فکاهی که به کشته شدن 12 تن از کارکنان آن منجر شد، پیوسته رو به افزایش است.
شارلی ابدو که در گذشته با مشکلات مالی بسیاری روبرو بود اکنون موفق شده تنها به یاری فروش آخرین شماره‌اش پس از حمله هفتم ژانویه بیش از 12 میلیون یورو درآمد کسب کند که با احتساب کمک‌های مالی مردمی و پشتیبانی وزارت فرهنگ فرانسه به دست کم 15 میلیون یورو بالغ می‌شود و همین تداوم کار این نشریه را برای مدت زمان طولانی تضمین کرده است.
کاریکاتورهای موهن شارلی ابدو خشم مسلمانان را برانگیخته است و تظاهرات گسترده‌ای در شهرهای مختلف سرتاسر جهان علیه کاریکاتورهای موهن این نشریه برگزار شده است.