kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
میزبان در مرحله نیمه‌نهایی امارات را شکست داد

کره جنوبی - استرالیا؛ فینالیست‌های جام ملت‌های آسیا

با برگزاری دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی، مشخص شد که تیم‌های کره جنوبی و استرالیا برگزار‌کننده فینال شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا خواهند بود.
سرویس ورزشی-

در دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، روز گذشته تیم ملی فوتبال استرالیا با نتیجه 2 بر صفر برابر امارات به پیروزی رسید تا راهی فینال مسابقات شود.
در این دیدار که در ورزشگاه شهر نیوکاسل برگزار شد، استرالیای میزبان از‌ همان ابتدای بازی به لطف حمایت تماشاگرانش و البته بازیکنان خلاقش در دقیقه ۳ با گل ترنت سینس بوری پیش افتاد و بعد از زدن این گل نیز فشار زیادی را به روی دروازه امارات آورد. حملات ادامه‌دار استرالیا سبب شد تا در دقیقه ۱۴ دومین گل این تیم توسط جیسون دیویدسون وارد دروازه امارات شود. استرالیایی‌ها البته موقعیت‌های گلزنی دیگری را نیز در نیمه نخست داشتند ولی در ‌نهایت نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به پایان رسید.
در نیمه دوم اما بازی دو تیم متعادل دنبال شد و هر دو تیم حملاتی را روی دروازه یکدیگر تدارک دیدند. بازی در نیمه دوم تفاوت چشم‌گیری با نیمه نخست داشت و استرالیا که با اختلاف دو گل پیش افتاده بود، چندان خود را برای گلزنی به تکاپو نینداخت.
این دیدار در ‌نهایت با نتیجه دو بر صفر به نفع استرالیا به پایان رسید تا میزبان در دیدار نهایی به مصاف کره جنوبی برود. دیدار فینال جام ملت‌های آسیا در سال 2015 شنبه، یازدهم بهمن از ساعت 12:30 در ورزشگاه المپیک سیدنی برگزار می‌شود.
رکورد جالب توجه میزبان
تیم ملی استرالیا که حالا یکی از فینالیست‌های جام ملت‌های آسیاست، تهاجمی‌ترین تیم جام لقب گرفته و 12 گل در 4 مسابقه به ثمر رسانده است. تنها در بازی مقابل کره موفق به گلزنی نشده است. جالب اینکه 3 گل استرالیا را تیم کیهیل و 9 گل دیگر را بازیکنان گلزن این تیم به ثمر رسانده‌اند تا استرالیایی‌ها با 10 بازیکن گلزن رکورد متفاوتی از خود به جای بگذارند. دو گلزن استرالیا در مسابقه دیروز دفاع وسط و دفاع کناری این تیم بودند.
اولین رویارویی کره و استرالیا در فینال‌های آسیا
نکته جالب درخصوص فینال شانزدهمین دوره جام ملت‌ها آنجاست که دو تيم‌ملي کره‌جنوبي و استراليا براي اولين بار فينالي با اين ترکيب را برگزار مي‌ کنند. استرالیا که سومین دوره حضور در جام‌ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند، در دوره اول در مالزی ناکام ماند، اما در سال 2011 به فینال رسید و مغلوب ژاپن شد. آنها برای دومین مرتبه متوالی به فینال رسیدند و مقابل کره جنوبی به میدان خواهند رفت. کره‌ای که حسرتی طولانی و 27 ساله برای حضور در فینال جام‌ملت‌های آسیا داشت.
دیدار رده‌بندی تمام عربی
با مشخص شدن تیم‌های فینالیست، دو تيم امارات و عراق که در مرحله يک‌چهارم نهايي به نيمه نهايي جام‌ملت‌هاي آسيا صعود کرده‌اند، ديدار رده‌بندي اين مسابقات را برگزار خواهند کرد.این دو تیم که همه انتظار داشتند در مرحله قبلی از دور مسابقات خارج بشوند، با حذف ایران و ژاپن کار بزرگی انجام دادند، اما در نیمه نهایی مشخص شد که در همین حد بوده‌اند. امارات و عراق قبل از بازی فینال مسابقه رده‌بندی این رقابت‌ها را روز جمعه از ساعت 12:30 در شهر نیوکاسل برگزار می‌کنند. مسابقه‌ای که تماشای آن برای ما باز هم حسرت بار خواهد بود.