kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰

اخبار کوتاه از فوتبال

وزیر ورزش: باید نگاه نتیجه گرایی از فوتبال برداشته شود
محمود گودرزی درباره ارزیابی‌اش از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌ها و حذف از این مسابقات با باخت مقابل عراق تصریح کرد: به نظرم سطح فوتبال ما همین است. به نظر شما داور کجا می‌تواند در یک بازی اعمال نظر کند؛ جایی که تیم برتر و یا همسطح حریفش باشد.وی با انتقاد ضمنی از عملکرد تیم ملی، افزود: اگر تیم برتر باشد که تحت تاثیر قضاوت داور قرار نمی‌گیرد. حالا باید منتظر نظر کارشناسان باشیم. وزیر ورزش با بیان اینکه سال‌های سال است که این روند در فوتبال ایران وجود دارد و این اندازه فوتبالمان است، گفت: توانمندی فوتبال ما همین است. باید ریشه‌ای تر کار شود تا تیم ملی در نسل بعد و پنج، شش سال دیگر بتواند یک پله بالاتر برود. باید ساختار مدیریت، مربیگری، آموزش و موارد دیگر تغییر کند و نگاه‌ها هم از نتیجه گرایی عوض شود. ما نیازمند دید بلندمدت و علمی هستیم.
تغییرات تازه فدراسیون فوتبال در راه است
علی کفاشیان می‌گوید تغییرات تازه ای در راه فدراسیون فوتبال است.روز گذشته کفاشیان گفت: ما یک سری برنامه هایی داریم که منتظر بودیم تیم ملی از جام ملت ها برگردد. قطعا در آینده تغییراتی نیز خواهیم داشت و ظرف چند روز آینده مشخص می شود که نبی حفظ یا برکنار می شود. دکتر اسدی نیز یکی از افرادی هستند که در ورزش فعالیت زیادی داشتند و ما روی او نگاهی داریم و تصمیم داریم در فدراسیون از او استفاده کنیم. رئیس فدراسیون فوتبال درباره صحبت هایی که درباره غیر قانونی بودن مجمع فدراسیون صورت می‌گیرد، گفت: مجمع ما قانونی تشکیل شد و برای تعیین حسابرس مصوبه ای داشتیم که باید صورت می گرفت که خوشبختانه اعضا نیز این کار را انجام دادند. کمیته تنظیم مقررات فدراسیون نیز این موضوع را رسیدگی می‌کند.
انتقاد سرمربی استقلال از برنامه‌ریزی لیگ
سرمربی استقلال با انتقاد از برنامه‌ریزی سازمان لیگ این گونه برنامه‌ریزی را بی‌عدالتی دانست. امیر قلعه نویی گفت: من یک سوال از آقایان دارم، آقایانی که یک عده هم برای عزیز کردن خودشان درباره برگزاری لیگ در هفته جاری صحبت کردند. تیمی که 5 بازیکن ملی‌پوش دارد، با تیمی که هیچ ملی‌پوشی ندارد برابر است؟ آن مربی که از برگزاری لیگ در این هفته حمایت می‌کند، باید جایگاه من را در استقلال داشته باشد و بازیکنانش نباشند تا بتواند حرف بزند. به نظر شما کسی که 50 روز از ما دور بوده و مشکلاتی هم از قبل وجود داشته است می‌تواند این هفته برای ما بازی کند؟ مگر تیم ملی زودتر به استرالیا نرفت تا شرایط بازیکنان با یکدیگر هماهنگ شود پس چرا الان به این سرعت باید بازی کنیم؟ آقای تاج چگونه توقع دارد این ملی‌پوشان برابر سپاهان برای ما بازی کنند؟ آیا این عدالت است؟
دو بازیکن جدید در ملوان
فرزاد حاتمی مهاجم سابق مس کرمان و فرید مختاری مدافع سابق ذوب آهن دیروز قراردادهای‌شان را با باشگاه ملوان در هیئت فوتبال استان گیلان به مدت نیم فصل ثبت کردند. حاتمی ظاهرا به دلیل مشکلاتی که با مدیر برنامه‌هایش داشت حق بازی نداشته اما این مشکل حل شده است.
کی روش در فدراسیون فوتبال
کارلوس کی‌روش برای صحبت با علی کفاشیان در مورد وضعیت تیم ملی ظهر دیروز به فدراسیون فوتبال رفت. سرمربی تیم ملی در حالی به فدراسیون رفت که لوسیانو دآکروز و دن گاسپار هم او را همراهی می‌کردند. بعد از اتمام این جلسه ابتدا کفاشیان فدراسیون را ترک کرد و سپس کارلوس کی‌روش در حالی که به درخواست خبرنگاران برای انجام مصاحبه پاسخ منفی داد فدراسیون را ترک کرد.
آندرانیک نمی‌تواند به قطر برود
در حالي که گفته مي‌شود هافبک دفاعي تيم ملي بعد از درخشش در جام ملت‌هاي آسيا با پيشنهاد تيمي از قطر مواجه شده، او نمي‌تواند باشگاه تراکتورسازي را ترک کند. با توجه به قوانین فیفا یک بازیکن نمی‌تواند در طول یک فصل با سه تیم قرارداد امضا کند و به همین منظور آندرانیک که در ابتدای فصل قراردادش را با استقلال ادامه داده بود و در نقل و انتقالات نیم فصل با تراکتورسازی به توافق و عقد قرارداد رسیده بود نمی‌تواند به لیگ قطر برود و باید به تمرینات تراکتورسازی اضافه شود.
ادعای تازه مدیرعامل استقلال
مدیرعامل سابق استقلال مدعی شد از این باشگاه طلب میلیاردی دارد. روز گذشته علی فتح‌الله‌زاده گفت: من یک میلیارد و 300 میلیون از استقلال طلب دارم که این مبلغ را در زمان مدیریتم در استقلال از دوستانم گرفته بودم. حالا منتظر هستم که پس از مشخص شدن تکلیف واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این مبلغ را از بخش خصوصی بازپس بگیرم.