kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبر داد

آغاز ساخت 600 باب مسجد و مدرسه در طرح‌های مسکن مهر کشور

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از آغاز ساخت 300 باب مدرسه و 300 مسجد در طرح‌های مسکن مهر کشور خبر داد.

احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه افتتاح 2 هزار و 71 واحد مسکن مهر استان یزد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اکنون 100 باب مدرسه و 90 باب مسجد آماده بهره‌برداری شده است.
وی گفت: برای انجام خدمات زیربنایی، ساخت مسجد، مدرسه و کلانتری در مجموعه‌های مسکن مهر به 56 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سه هزار میلیارد ریال از طرف وزارت نیرو برای خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر اختصاص یافته که از مهر ماه پرداخت آن در استان‌ها آغاز شده است.
وی از کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز درخواست کرد تا با اختصاص بودجه‌ای مناسب، دولت را در تکمیل طرح و ایجاد خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر کمک کند.
این مسئول اضافه کرد: با همکاری بانک مسکن تاکنون از 480 هزار میلیارد ریال قرارداد بسته شده که امسال به 500 هزار میلیارد ریال رسیده بیش از 435 هزار میلیارد ریال به این طرح پرداخت شده است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: کار ساخت یک میلیون و 700 هزار واحد از دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در یک هزار و 130 شهر کشور در حال ساخت به اتمام رسیده و 90 درصد آن تا پایان سال 94 به متقاضیان تحویل می‌شود.
این مسئول با اشاره به مشکلات برخی از واحدهای در حال ساخت اظهار کرد: هم اکنون 300 هزار واحد ساخته شده و آماده تحویل اما بدون خدمات زیرساخت است و تقاضا داریم دستگاه‌های مرتبط برای سرعت بخشیدن در تحویل آنها ما را کمک کنند. مهرآبادی ادامه داد: تا پایان سال نیز 200 هزار واحد جدید افتتاح می‌کنیم که در مرحله اول تا پایان اسفند ماه در 25 استان افتتاح طرح مسکن مهر خواهیم داشت و مرحله دوم از اردیبهشت تا پایان ماه رمضان و مرحله سوم از ابتدای هفته دولت خواهد بود. اصغر مهرآبادی در سفر به یزد، دو هزار و 71 واحد مسکن مهر استان یزد را به بهره‌برداری رساند و قرار است 7 هزار واحد باقیمانده نیز تا پایان سال آینده افتتاح شود.